Skip to main content

Bár a Linkedin tökéletes platform lehet azoknak, akik B2B szektorban szeretnének hirdetni, vagy akik munkaerőt keresnek, Magyarországon egyelőre mégis kevésbé elterjedt. A magas CPC-k és a felhasználók demográfiai összetétele miatt, ami nagyban különbözik például Facebook-on megszokottól, sokan nem merik használni.

Milyen lehetőségek vannak a Linkedin-en?

Az imént felsorolt nehézségek ellenére rengeteg lehetőség rejlik egy Linkedin-en indított B2B hirdetésben. A legtöbb nagyvállalat döntéshozója ugyanis jelen van a platformon, így sokkal célzottabban tudjuk őket elérni, mint például Facebook-on. A rendkívül pontos célzási lehetőségeknek köszönhetően pedig az iparág, cégnév vagy cégméret mellett még az elérni kívánt munkakört vagy iskolai végzettséget is megadhatjuk.

A különböző kampánycéloknak köszönhetően brand építésre, webhelyforgalom növelésére, vagy akár lead gyűjtésre is létrehozhatunk hirdetéseket, amelyek az oldal tetején, a jobb oldali hasábban, a hírfolyamban vagy akár az üzenetek mappában jelennek meg.

Mitől lesz sikeres egy Linkedin kampány?

Ahogy egyik hirdető felülethez sem, sajnos a Linkedin-hez sincs egy konkrét stratégia, ami mindenkinek beválik. A sikerhez elsősorban azzal kell tisztában lennünk, hogy kiket szeretnénk elérni: hol dolgoznak, milyen végzettségük van, milyen területek iránt érdeklődnek. Egy nagy erőssége a platformnak, hogy megcélozhatjuk konkrét Linkedin csoportok tagjait. Ez azért nagyon hasznos, mert ezek a szakmai csoportok összefogják azokat a különböző beosztású, tapasztalattal rendelkező embereket, akik egy iparág, téma iránt komolyan érdeklődnek.

A fizetett hirdetések eredményességét emellett az organikus jelenléttel lehet növelni. Fontos, hogy a hirdetések mellett folyamatos tartalommal lássuk el és építsük a célközönségünket: egyrészt a vállalati oldalunkon, másrészt akár számunkra releváns csoportokban.

Kik hirdessenek Linkedin-en?

Bár már Magyarországon is egyre többen rendelkeznek Linkedin profillal, még mindig nem olyan elterjedt, mint külföldön. Míg egy amerikai vagy nyugat-európai B2B szektorban tökéletes választás lehet a Linkedin, addig Magyarországon először érdemes tájékozódni és megismeri a célközönséget: mennyire vannak jelen a platformon, milyen a demográfiai összetételük. Fontos, hogy a Linkedin hivatalos nyelve az angol, így magyarul nem is lehet hirdetni.

Ahogy azt már említettük, a Linkedin-en hirdetni általában drágább, mint más platformokon, így akkor érdemes ezt az utat választani, ha nagy értékű terméket, szolgáltatást szeretnénk értékesíteni. Fontos azonban megjegyezni, hogy a magas árakért cserébe általában komolyan érdeklődő ügyfeleket tudunk szerezni.

És bár sokan a Linkedin-t csak a B2B szektorra tartják alkalmasnak, bizonyos esetekben akár B2C célzásra is megfelelő lehet. Az itt elérhető vállalatvezetők, döntéshozók általában diplomás, az átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkező emberek, akik tökéletes célcsoport lehetnek egy nagyobb értékű termék vagy szolgáltatás B2C értékesítésére.

Leave a Reply