Tartalmi SEO

Content Marketing - A siker kulcsa

Mi is az a

tartalmi SEO?

A tartalom a keresőoptimalizálás legkritikusabb pontja, hiszen a Google célja az, hogy a lehető legjobb tartalmat biztosítsa a kereső emberek számára. Ezért az organikus forgalmunk mennyiségét és minőségét az általunk kínált tartalom határozza meg.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy „mennyi tartalmat kell írni”? A válasz erre egyértelmű: minél több, annál jobb. A több tartalom több témát fed le, ennek megfelelően több keresésre ad választ, így többször jelenünk meg a Google találati listáján.

Az a kérdés is sokszor el szokott hangozni, hogy „hányszor szerepeljen az vagy az a kulcsszó a szövegben?” Régebben valóban nagy szerepe volt a kulcsszavak és a szöveg arányának (kulcsszó sűrűség), manapság azonban a Google sokkal okosabb ennél. A keresőóriás iránymutatása az, hogy a tartalmat az olvasóknak írjuk, nem a keresőmotornak, így ne törekedjünk kulcsszavak erőltetett szerepeltetésére a szövegben, hanem arra törekedjünk, hogy minél hasznosabb tartalmat készítsünk az olvasók számára.

Ráadásul a Google már nemcsak azt vizsgálja, hogy az oldalon lévő tartalom mennyire hasznos, hanem egyéb módon is méri, hogy az mennyire hasznos az olvasók számára. Az egyik, a Google által figyelt, aránylag új metrika a visszatérési idő, ami azt vizsgálja, hogy egy látogató egy adott keresés után egy linkre kattintva a találati oldalon, mennyi idő alatt indít egy ugyanolyan keresést.

Fontos, hogy tartalom alatt nemcsak szöveges tartalmat, hanem videókat és képeket is értünk, tehát ezeknek a tartalmaknak is megfelelőnek kell lenniük SEO szempontból.

Ma már több kell

Ugyanakkor a természetes hivatkozások, amik ránk mutatnak (un. backlinkek), amelyek nem mesterségesen, hanem valódi emberek által lettek elhelyezve, azok továbbra is nagyon fontosak keresőoptimalizálási szempontból. Tehát arra törekednünk kell, hogy lehetőség szerint minél több helyen hivatkozzanak az oldalunkra, és a social media csatornák is ide számítanak! Az ilyen hivatkozásokat a legjobb kiérdemelni, azáltal, hogy a felhasználók fontosnak tartják az oldalunkat, és hivatkoznak rá. Természetesen SEO szakemberek továbbra sem mondanak le arról, hogy keresőoptimalizálás keretében hivatkozó cikkeket, bejegyzéseket helyezzenek el más oldalakon, viszont nagyon törekedni kell a minőségre, ami azt jelenti, hogy egyedi és hosszú tartalmat kell készíteni, és azon belül hivatkozni az adott weboldalra. Viszont nem árt tudatában lenni annak, hogy ez a tevékenység a Google által nem támogatott, és ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak, akkor ez akár büntetést is vonhat maga után.

Haladóknak:

tartalom marketing (content marketing)

Miután rendbetettük az oldalunkat technikai majd tartalmi szempontból is, felmerül a kérdés: hogyan tovább, hogyan tudunk növekedni? Erre bizony SEO oldalról egyetlen válasz van: tartalommarketing. Azaz folyamatosan kell releváns tartalmat gyártanunk, és azt mind a weboldalunkon, mind egyéb csatornákon megosztani.

A tartalomgyártás módszertanának legismertebb szakértőinek egyike Kristina Halvorson az alábbi pontokban foglalta össze a tartalomgyártás lépéseit:

  • Az alapkérdés meghatározása: Hogyan akarjuk használni a tartalmat?
  • A tartalom tárgya: Milyen tartalomra van szükség?
  • Struktúra: Hogyan szervezzük a tartalmat?
  • Munkafolyamat: Hogyan hozzuk létre a tartalmat?
  • Menedzsment: Hogyan határozzuk meg a soron következő lépéseket?

Ha a fenti kérdéseket megválaszoljuk, úgy egyértelművé válik, hogy miért, milyen tartalmat készítünk, ez hogyan áll össze, és milyen lesz.

A tartalom fajtái:

  • Blog postok
  • E-book
  • Esettanulmány
  • Template
  • Infografika
  • Video
  • Podcast
  • Social Media

A tartalom fajtája meghatározza annak a publikálási csatornáját is.

Miért pont a

Vieeye?

Kiforrott módszertan

Kiforrott módszertan

Drága(?) SEO szoftverek használata

Drága(?) SEO szoftverek használata

50+ sikeres SEO projekt

50+ sikeres
SEO projekt

SEO tematikájú cikkek

Filter

Blog - SEOBlog

Fejlesztések az elmúlt 1 évben a Google-nél

2020.09.14.
A Google, mint a világ egyik legnagyobb és legtöbbet tudó cége természetesen folyamatosan fejlődik, algoritmusa…
Blog - SEO

Ezek a tényezők nincsenek hatással a Google organikus helyezéseidre

2020.08.10.
Azt már pontosan tudjuk, hogy a SEO-ba nagyon sok minden beletartozik, rengeteg különböző faktort figyel…
BlogBlog - Marketing újdonságokBlog - SEO

Oldal-élmény algoritmust vezet be a Google

2020.06.17.
A Google hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-től bevezetésre kerül az oldal élmény algoritmus. Szerencsére még…