Skip to main content

Bármilyen vállalkozásról is legyen szó, a piac jelenlegi állása szerint a munkaerő tekinthető a legértékesebb erőforrásnak, így az employer branding is fontossá válik. A nálunk dolgozókat nem csak megszereznünk kell a felvételi folyamatunk során, hanem a felvétel után meg is kell tudjuk tartani őket. Sőt! Fontos az is, hogy a tőlünk távozó munkatársak pozitív képet alkossanak rólunk a munkaerőpiacra visszatérve. Az alábbi blogbejegyzésben bemutatjuk, hogy mit is tehetünk marketingkommunikációs szempontból a munkáltati márkánk építésének érdekében.

Mi az a munkáltatói márkaépítés?

 

Employer branding szerepe a csapat megtartásában

 

A munkáltatói márkaépítés stratégiai, proaktív és következetes módja annak, hogy pozitív képet alakítsunk ki a vállalatunkról, mint munkahelyről. Arról szól, hogy kommunikáljuk mindazokat a nagyszerű dolgokat, amelyek nagyszerűvé teszik vállalkozásunkat a potenciális és a jelenlegi alkalmazottak számára egyaránt. A munkáltatói márkaépítés segít a legjobb tehetségek bevonzásában a piacon azáltal, hogy összehangolja munkáltatói márkádat azzal, amit a jelöltek ma keresnek a munkáltatóknál.

A munkáltatók már nem hagyatkozhatnak csupán az álláshirdetésekre; ma már rendelkezésre áll a közösségi média, a blogok és az online fórumok, ahol a jelöltek már azelőtt látják, hogy mit kommunikál a vállalatunk, mielőtt még interjúra jelentkeznének. Olyan employer branding stratégiára van szükséged, amelyből az emberek megtudhatják, hogy ki az céged, és hogyan emelkedik ki az iparágban működő többi cég közül – és ami a legfontosabb: mi az, amiért a jelentkezők szívesen dolgoznának ott!

Miért fontos az employer branding?

A legjobb vállalatok tudják, hogy nagyszerű emberek nélkül soha nem fogják elérni a bennük rejlő teljes potenciált. Azt is megértik, hogy a legjobb tehetségek bevonzása és megtartása kihívást jelenthet, amikor az álláskeresők számára (különösen a versenypiacokon) annyi más lehetőség is kínálkozik. Ezért kritikus fontosságú, hogy egy vállalat vezetői csapata már korán befektessen a munkáltatói márka fejlesztésébe – így még azelőtt vonzani tudják a legjobb tehetségeket, mielőtt más tenné ezt meg!

Az employer branding eszközei – belső és külső kommunikáció

Most, hogy már tisztáztuk az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés fontosságát, nézzünk meg néhány eszközt a belső és külső kommunikációhoz!

Belső eszközök: Személyközi kommunikáció: Ez az alkalmazottak egymás közti személyes interakciója. Fontos, hogy ezeken az interakciókon keresztül a vezető képes legyen kapcsolatot és bizalmat építeni alkalmazottaival. A vezetőben való bizalom növeli a munkamorált és a teljesítményt, valamint az elkötelezettségi szintet, így nő a megtartási és csökken a fluktuációs arány.

Külső kommunikáció: Ez a munkavállalókkal való nem személyes interakció bármely formája, például a közösségi médiaoldalak, mint a Twitter vagy a Facebook, videótartalmak, például YouTube-videók, negyedévente vagy havonta kiküldött személyzeti jelentések, amelyek tájékoztatják a munkavállalókat az adott időszakon belül zajló vállalati eseményekről, például karácsonyi partikról vagy nyári grillpartikról stb. Ide tartozhatnak a munkavállalói történetek (amelyeket a munkavállalók írnak a vállalatnál szerzett tapasztalataikról), munkavállalói érdekképviseleti programok, amelyekben a jelenlegi alkalmazottak pozitív visszajelzéseket osztanak meg a vállalatnál végzett munkáról a potenciális álláskeresőkkel, akik a LinkedIn-en megtekintik az adott vállalat karrieroldalát. Mi is szoktunk ilyen tartalmakat készíteni, ebben a posztban például vezető PPC menedzserünket köszöntjük a nálunk eltöltött 3 éve alkalmából. Ha pedig már a közösségi média oldalunkra tévedsz, kövess be minket!

Employer branding eszközei – videó

A videó a munkáltatói márkaépítés hatékony eszköze. Használható a vállalati értékek, a kultúra és a jövőkép közvetítésére. A videók a vállalati küldetés bemutatására is hatékonyak, amit mi a videós tartalmainkkal szeretnénk elérni.

A jó videó minőséget sugároz és tökéletesen illeszkedik a vállalkozás brandjéhez. Éppen emiatt egyértelmű és jól kiforrott marketinges céllal rendelkezik, amely tökéletesen illeszkedik a cégünk marketing stratégiájába. Ennek érdekében üzenetet ad át – legyen ez egy márkaüzenet vagy kampányüzenet -, mely a célcsoport nyelvén kommunikál, közvetlen nekik szól. Amennyiben a kampány lehetővé teszi, egyértelmű CTA (call-to-action) is kapcsolódik hozzá.

Videótartalmak készítésekor ezeket a szempontokat mindenképp szem előtt kell tartani:

Legyen átélhető – Fontos, hogy a videó valóban a vállalatnál dolgozó emberek szemszögéből készüljön, így a válalalti kultúra élménye a nézőnek is átélhetővé válik.

Legyen célja – A videójának célja kell, hogy legyen az elkészítése mögött! Ez lehet valami újdonság, ami a munkahelyen történik, vagy egyszerűen csak a válalalti élmény átadása. A fontos, hogy ez a cél a készítéskor a középpontban álljon.

Adjon betekintést a vállalati kultúrába – Hagyja, hogy az emberek lássák, mi folyik a cégen belül! Erre jó eszköz az alkalmazottakkal készített interjú és a munkahelyen zajló eseményekről készült képek/videók bemutatása!

Amennyiben a videós tartalmakról és a videómarketingről olvasnál többet, előző webinarunk alapján készült blogcikkünknél megteheted! Itt eléred a bejegyzést!

Összességében a munkáltatói márkaépítés minden vállalat számára kulcsfontosságú. Lehetőséget ad arra, hogy a legképzettebb állásjelölteket találjuk meg, mindemellett a már meglévő munkaerő megtartásában is kulcs szerepet játszik. Ennek eléréséhez fontos, hogy olyan erős küldetéssel és értékekkel álljon elő az adott cég, amelyek mind az alkalmazottak, mind a jelöltek számára vonzóak. Ez úgy érhető el, ha mindenkit bevonunk a munkáltatói márkastratégia meghatározásának folyamatába, a hirdetések és szövegezések megírásakor pedig hozzáértő tanácsadókhoz fordulunk. Kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal!

Leave a Reply