Off-page SEO

Linképítés hatásosan

Mi is az a

Off-page SEO?

Az off-page SEO (főleg) régebben linképítés nevet is viselte, ez a megközelítés azonban mára erősen idejétmúlttá vált. Az alapgondolat az, hogy minél több link mutat egy adott weboldalra, a Google annál fontosabbnak tartja az adott oldalt (hiszen sokan hivatkozzák), ezért jó helyezést kap a találati listán. Sok évvel ezelőtt (kb. 2015 előtt) ennek az elvárásnak meg tudtunk úgy felelni, hogy linkeket tartalmazó weboldalakra (linkfarmokra) linkeket helyeztünk el, és minél több ilyen linkünk volt, annál jobb helyezést értünk el. Természetesen a Google is rájött erre a SEO technikára, és ezt károsnak, a keresések jó minőségét manipulálni akaró technikának minősítette, ezért ilyen linkfarmokon található linkeket elkezdte büntetni. Ezért ma már csak egyetlen feladatunk van a linkfarmokkal kapcsolatban: ki kell zárni az onnan ránk mutató linkeket, nehogy büntetést kapjunk a Google-től miattuk. A Google büntetésekről itt írunk (3) Ha esetleg attól tartasz, hogy oldalad Google büntetés alatt van, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk!

Ma már több kell

a sikeres linképítéshez!

Ugyanakkor a természetes hivatkozások, amik ránk mutatnak (un. backlinkek), amelyek nem mesterségesen, hanem valódi emberek által lettek elhelyezve, azok továbbra is nagyon fontosak keresőoptimalizálási szempontból. Tehát arra törekednünk kell, hogy lehetőség szerint minél több helyen hivatkozzanak az oldalunkra, és a social media csatornák is ide számítanak! Az ilyen hivatkozásokat a legjobb kiérdemelni, azáltal, hogy a felhasználók fontosnak tartják az oldalunkat, és hivatkoznak rá. Természetesen SEO szakemberek továbbra sem mondanak le arról, hogy keresőoptimalizálás keretében hivatkozó cikkeket, bejegyzéseket helyezzenek el más oldalakon, viszont nagyon törekedni kell a minőségre, ami azt jelenti, hogy egyedi és hosszú tartalmat kell készíteni, és azon belül hivatkozni az adott weboldalra. Viszont nem árt tudatában lenni annak, hogy ez a tevékenység a Google által nem támogatott, és ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak, akkor ez akár büntetést is vonhat maga után.

Haladóknak:

online PR

Az off-site SEO-nak a haladó változata az online PR. Az online PR során két legyet ütünk egy csapásra:

  • Növeljük az oldalunkra mutató linkek mennyiségét, ezáltal jobb helyezést érünk el a Google találati listáján.
  • Potenciális ügyfélkörünket érjük el, ismertebbé tesszük a brandünket.

Ez tehát egy olyan PR tevékenység, ami során cikkeket jelenítünk meg magunkról az online médiában, és ezen cikkek elkészítése során ügyelünk arra, hogy SEO szempontokat is figyelembe vegyünk. Ez utóbbit azért fontos hangsúlyozni, mert sok PR cég esetében az a gyakorlat, hogy a PR cikkek elkészítése során nem veszik figyelembe a SEO szempontokat, így nem használják ki azt a kézenfekvő lehetőséget, hogy ha már megjelentetnek egy cikket, akkor az támogassa a keresőoptimalizálási szempontokat is.

Miért pont a

Vieeye?

Kiforrott módszertan

Kiforrott módszertan

Drága(?) SEO szoftverek használata

Drága(?) SEO szoftverek használata

50+ sikeres SEO projekt

50+ sikeres
SEO projekt

Kapcsolódó

SEO témák

SEO tematikájú cikkek

Filter

Blog - SEOBlog

Fejlesztések az elmúlt 1 évben a Google-nél

2020.09.14.
A Google, mint a világ egyik legnagyobb és legtöbbet tudó cége természetesen folyamatosan fejlődik, algoritmusa…
Blog - SEO

Ezek a tényezők nincsenek hatással a Google organikus helyezéseidre

2020.08.10.
Azt már pontosan tudjuk, hogy a SEO-ba nagyon sok minden beletartozik, rengeteg különböző faktort figyel…
BlogBlog - Marketing újdonságokBlog - SEO

Oldal-élmény algoritmust vezet be a Google

2020.06.17.
A Google hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-től bevezetésre kerül az oldal élmény algoritmus. Szerencsére még…