Bár a LinkedIn tökéletes platform lehet azoknak, akik B2B szektorban szeretnének hirdetni, vagy akik munkaerőt keresnek, Magyarországon egyelőre mégis kevésbé elterjedt, a magas CPC-k, magyar nyelv beállításának a hiánya hirdetéseknél és a felhasználók demográfiai összetétele miatt, ami nagyban különbözik például a Facebook-on megszokottól, sokan pedig nem merik ennek köszönhetően használni.
Mielőtt LinkedIn hirdetést indítanánk számos tényezővel tisztába kell lennünk ahhoz, hogy egy sikeres és megtérülő kampányt tudjunk létrehozni. Előjáróban fontos elmondani, hogy a LinkedIn kampány beállításokra különösen oda kell figyelnünk, ugyanis ez az egyik legdrágább platform, cserébe olyan célközönséget tudunk elérni, akiket a Facebook vagy Google hirdetésekkel nehezen.
Na de miért lehet sikeres a LinkedIn kampány?
Mivel az emberek itt valóban kitöltik magukról szakmai tapasztalatukat és tudásukat. Ennek köszönhetően valóban olyan pozícióban lévő embereket tudunk hirdetésekkel bombázni, akiknek az a legrelevánsabb. Ez jó nekünk és jó a befogadó félnek is. Ez okozza a platform drága mivoltát, hiszen a LinkedIn tisztában van vele, hogy például egy 1000 fős cég HR managerét másként elég nehezen lehetne hatékonyan megcélozni. Egy LinkedIn kampány jó beállításával azonban lehetőségünk van rá.
Kiket érhetünk el LinkedIn -en?
Mielőtt fognánk a bankkártyánkat és több száz eurót gyorsan eltapsolnánk LinkedIn kampányra, előtte nem árt tudni, hogy milyen szakmában dolgozó emberek a leginkább aktívak a platformon.
A LinkedIn hivatalos tájékoztatása szerint a világon 220 országban, 830 millióan használják a felületet.
• 57%-ban férfiak és 42%-ban nők használják, az átlag életkor pedig 30 és 49 közé tehető.
• A LinkedIn felhasználók felének (az USA-ban) van diplomája.
• A LinkedIn hirdetések 160 millió embert érnek el a világon
• 57%-ban mobil felületről böngészik a portált
Na és mi a helyzet Magyarországon?
Magyarországról ilyen pontos adatok nem érhetőek el, azonban 2021-es információk alapján több mint 1 millió ember használja, az átlag életkor pedig 25 és 34 év közé tehető.
A platformon elérhető személyek olyan szakmákban tevékenykednek, mint marketing, HR, pénzügy, coach, start-up-ok, nagyvállalatok, kereskedők.
Legkevésbé pedig a mezőgazdasági, kézműves, építőipari vállalatokat és munkavállalókat találod meg.
Milyen lehetőségek vannak a LinkedIn -en?
Az imént felsorolt nehézségek ellenére rengeteg lehetőség rejlik egy LinkedIn -en indított B2B hirdetésben. A legtöbb nagyvállalat döntéshozója ugyanis jelen van a platformon, így sokkal célzottabban tudjuk őket elérni, mint például a Facebook-on. A rendkívül pontos célzási lehetőségeknek köszönhetően pedig az iparág, cégnév, cégméret mellett még az elérni kívánt munkakört vagy iskolai végzettséget is megadhatjuk.
A különböző kampánycéloknak köszönhetően brand építésre, webhelyforgalom növelésére, vagy akár lead gyűjtésre is létrehozhatunk hirdetéseket, amelyek az oldal tetején, a jobb oldali hasábban, a hírfolyamban vagy akár az üzenetek mappában jelennek meg.
Milyen LinkedIn kampánybeállítások közül választhatunk?
Segítünk röviden megismertetni azzal, hogy egy LinkedIn kampány miként épülhet fel és milyen típusú hirdetésekből választhatunk.
Határozzuk meg célunkat
Az első és a legfontosabb, hogy a sikeres LinkedIn hirdetési kampányhoz meg kell határoznunk a célunkat. Erre három fő lehetőséget kínál a felület. (Számos kifejezést direkt angolul fogunk használni, mert a LinkedIn hirdetések kezelése során is csak angolul fogsz vele találkozni magyar fordítás hiányában)
Awereness: Akkor érdemes választanod, ha több emberrel szeretnéd megismertetni a márkádat a LinkedIn hirdetés segítségével.
Consideration: Figyelemfelkeltés az első lépés, de szeretnéd, hogy interakció történjen? Akkor ez a forma lehet sikeres. Weboldal átkattintáshoz, esemény visszajelzéshez, poszt kedveléshez, videómegtekintéshez ez a legjobb típusú kampány!
Conversion: Amennyiben a cél a konverzió (kapcsolatfelvétel, átkattintás a honlapra, űrlap kitöltés stb.), akkor ez a cél lesz a megfelelő. Ha például egy állást szeretnénk meghirdetni és minél több jelentkezőt szeretnénk, akkor ezt a kampánytípust érdemes választani.
Hirdetési típusok a LinkedIn felületén
A következő sorokban megismerkedhetsz a LinkedIn felületén elérhető hirdetés típusokkal. Ezeket a sorokat érdemes alaposan átfutnod, ugyanis ezen inputok segítségével lesz lehetőséged egy sikeres LinkedIn kampány felállítására.
#1: Sponsored Content
A Sponsored Content típusú hirdetések a LinkedIn feed-ben jelennek meg, akár már meglévő posztok kiemelésével is.
A sponsored content típusú LinkedIn hirdetéseknél a következő típusú hirdetések indíthatóak el:
Single Image Linkedin hirdetés: Lehetőségünk van egy egyszerű képpel rendelkező posztot meghirdetni. A megadott hirdetési URL automatikusan egy rövidített linket kap majd, a kép JPEG vagy PNG formátumban tölthető fel és nem haladhatja meg az 5MB-ot. A headline-t 70 karakter körül, a leírást pedig 100 karakter körül érdemes tartani a tökéletes mobilos megjelenés érdekében. Ezen kívül még egy call to action gomb fog kerülni a hirdetéshez.
Video LinkedIn hirdetés: A videós hirdetés 3 másodperctől 30 másodpercig terjedő hosszúsággal tölthető fel, mérete maximum 200 MB lehet, MP4 formátumban. Minimum 600×600, maximum 1080×1080-as mérettel tudunk kalkulálni. A headline-t itt is 70 karakter körül érdemes tartani és itt is van lehetőségünk call to action gombot beállítani.
Carousel LinkedIn hirdetés: Szintén ismerős lehet a galéria hirdetés, amely a LinkedIn felületén is elérhető. A képek JPEG, PNG formátumúak lehetnek. Méretileg a legideálisabb az 1080×1080-as. Fontos, hogy miután egyszer elmentettük ezt a hirdetés típust, többet nem módosítható.
Event LinkedIn hirdetés: Ha egy eseményünket szeretnénk meghirdetni kiváló lehetőség használni az Event LinkedIn hirdetési formát. Akár 600 karakternyi kedvcsináló szöveget is írhatunk ennél a típusú hirdetésnél.
Document LinkedIn hirdetés: Ha az a célunk, hogy egy PDF, DOC vagy PPT minél több embert érjen el, ez a hirdetési forma fog nekünk igazán beválni. Egy-egy fontos információt sokszor egy posztban nem tudunk összeszedni, viszont egy jól megírt információs anyag brandelt tartalommal nagy segítségünkre lehet.
#2: Sponsored Messaging
Egy igazán különleges LinkedIn hirdetési forma. Lehetőségünk van üzenetet küldeni egy kiválasztott célcsoportnak, amely az üzenetek mappában landol. Ez sok esetben igazán hatékony lehet, hiszen, ha mást nem is, ezt a területet általában csekkoljuk, hogy érkezett-e új megkeresésünk. Maximum 60 karakteres subject adható meg, az üzenet 1500 karakter hosszúságú lehet és akár 3 kattintható linket is elhelyezhetünk benne.
Alapvetően kettő típust különböztetünk meg:
Conversation Ads: Ennél az opciónál lehetőségünk van CTA gombokat megadni az üzenetben (például regisztráció, weboldal felkeresése vagy hírlevél feliratkozás). Leginkább egy chatbothoz hasonlít ez a hirdetés típus, egyes opciókat kiválasztva van lehetőség reagálni egy-egy üzenet felvetésére.
Message Ads: Ennél a típusú LinkedIn hirdetésnél nincs lehetőség konkrét válasz írására, egy CTA gombon keresztül mehetünk tovább, ha érdekel minket az ajánlat.
#3: Text and Dynamic Linkedin hirdetési típusok:
Itt számos különböző hirdetési típus közül választhatunk, minden bizonnyal Te is sok ilyennel találkozol, ha használod a LinkedInt.
Follower Ads: Vállalkozói oldalad gyűjthet ebben a formában követőket, igen vonzó módon. A minél nagyobb konverzió érdekében a vállalati és a saját logód is megjelenik, ezzel növelve a hitelességet és a természetességet.
Itt is megadhatunk leírást, címet, a cég nevét, amit szeretnénk, ha megjelenne, egy képet, valamint egy CTA gombot is.
Text Ads: A Text Ads a nevével ellentétben egy kis képen jelenik meg és válik kattinthatóvá, mint bármelyik másik hirdetési típus. Egy 100×100-as képre lesz szükségünk a beállításhoz 2MB alatti méretben, JPEG vagy PNG formátumban. A headline szövegünk max. 70, a leírás pedig max. 25 karakter lehet, de egy ütős üzenettel igazán erős hatást tudunk elérni.
Spotlight Ads: Ezen LinkedIn hirdetési típus használata esetén a látogatók közvetlenül egy céloldalra kerülnek. A szokásos címsorok mellett itt akár háttérképet is megadhatunk.
Na jó, de honnan fogom én megjegyezni ezt a sok specifikációt a hirdetéshez? A jó hír, hogy nem kell! A Vieeye LinkedIn hirdetés specialistái egyedi igényeidet figyelembe véve találják meg a számodra legrelevánsabb formátumokat! Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk mindenben!
#4: Lead Gen Forms LinkedIn hirdetési típus
Utoljára, de nem utolsó sorban a Lead Gen Forms LinkedIn hirdetési forma az egyik legnépszerűbb, hiszen itt van lehetőségünk rendkívül sok célzási lehetőségre. A célzási lehetőségekről a következő bekezdésben olvashatsz!
Célzási lehetőségek LinkedIn hirdetési kampány esetén
A hirdetési szűrők rendkívül széles lehetőségeket rejt magában. Ennek köszönhetően LinkedIn hirdetéseinket nagyon jól tudjuk majd targetálni:
• hely
• alkalmazottak száma
• cégnél betöltött pozíció
• cégnév
• iparág
• végzettség
• kompetenciák, készségek
• csoportok
• kor
• nem
• munkatapasztalat szerint.
Ez viszont még nem minden, ugyanis lehetőség van még az alábbi területekre is célozni. A célzási lehetőség itt a profilon megadott adatok alapján történik.
• Remarketing célközönség
• Hasonmás célközönség
• Meglévő email lista célzása
• Cégadatok alapján történő célzás (a profilban megadott munkahely – mostani vagy korábbi – alapján: Pl. milyen kategóriába vagy iparágba tartozik a cég, mekkora a mérete vagy akár a konkrét nevét is megadhatjuk.
• Iskolázottság: itt megadhatunk pl. végzettséget, tanulmányi területeket, de akár konkrét iskolákat is.
• Munkatapasztalat: Pl. hány éves tapasztalat van, milyen munkakör van megadva a profiljában vagy akár milyen skillekkel rendelkezik
• Érdeklődés: itt lehetőség van LinkedIn csoportokat megadni, akiknek a tagjait célozhatjuk, érdeklődési korokat vagy akár jellemzőket.
Mitől lesz sikeres egy LinkedIn kampány?
Ahogy egyik hirdető felülethez sem, sajnos a LinkedIn-hez sincs egy konkrét stratégia, ami mindenkinek beválik. A sikerhez elsősorban azzal kell tisztában lennünk, hogy kiket szeretnénk elérni: hol dolgoznak, milyen végzettségük van, milyen területek iránt érdeklődnek. Egy nagy erőssége a platformnak, hogy megcélozhatunk konkrét LinkedIn csoport tagokat. Ez azért nagyon hasznos, mert ezek a szakmai csoportok összefogják azokat a különböző beosztású, tapasztalattal rendelkező embereket, akik egy iparág, téma iránt komolyan érdeklődnek.
A fizetett hirdetések eredményességét emellett az organikus jelenléttel lehet növelni. Fontos, hogy a hirdetések mellett folyamatos tartalommal lássuk el és építsük a célközönségünket: egyrészt a vállalati oldalunkon, másrészt akár számunkra releváns csoportokban.
Íme tehát három konkrét tipp a sikeres LinkedIn hirdetéshez:
#1: Legyünk tisztában a célcsoportunkkal: Az első és legfontosabb, hogy tisztában legyünk azzal, hogy a tényleges célcsoportunk elérhető-e ezen a felületen. Megfelelő célzással a célcsoport rendkívül jól elérhető, másképp viszont igen nagy pénz pocsékolás.
#2: A hirdetési típusokat alaposan gondoljuk át: Érdemes megfelelően átgondolni, hogy melyik hirdetés típust válasszuk. Vannak tehát olyan különleges lehetőségek, mint szponzorált emailt küldeni vagy konkrét pozíciókat meghirdetni. Azonban a sikeres lead generáláshoz vagy eléréshez nem mindegy, hogy egy kampánytípuson belül mit választunk. Egy apró beállításon múlhat sokszor a siker.
#3: Az eredmények analizálása itt kiemelten fontos: Mivel egy drága felületről beszélünk fontos, hogy minden nap lehetőségünk legyen foglalkozni a kampánnyal, folyamatosan tudjuk azt optimalizálni és szükség esetén gyorsan közbe lépni. A LinkedIn hirdetések esetén nem javasoljuk, az elindítjuk, majd pár hét múlva csekkoljuk az eredményeket típusú kezelést.
LinkedIn hirdetési árak
Sokat beszéltünk már a LinkedIn hirdetések különböző típusairól, de még nem beszéltünk a mocskos anyagiakról. Azonban ahogy ezt már elsütöttük párszor ez egy drága felület, a Google és Facebook-hoz képest jelentősen többe kerül. A LinkedIn hirdetési áraiban abszolút kihasználja egyeduralmát, hiszen jelenleg nincs ma olyan más felület, ahol az emberek ennyire valósan és részletesen kitöltenék munkatapasztalataikat. Ezzel pedig rengeteg értékes adatot tud rendelkezésünkre bocsátani a cég.
Egy kattintás itt kb. 2000-3000 Ft között alakul, amely nem túl alacsony. Google és Facebook rendszereiben elindított hirdetések 200-1000 Ft közé tehetőek.
Fontos: Forintban nem lehet fizetni, így nem csak a magasabb kattintási költségekkel kell számolni, hanem az esetleges átváltási költségekkel is. (euró vagy dollár). Egy kampány napi minimum költése 10 dollár.
Kik hirdessenek LinkedIn -en?
Bár már Magyarországon is egyre többen rendelkeznek LinkedIn profillal, még mindig nem olyan elterjedt, mint külföldön. Míg egy amerikai vagy nyugat-európai B2B szektorban tökéletes választás lehet a LinkedIn, addig Magyarországon először érdemes tájékozódni és megismerni a célközönséget: mennyire vannak jelen a platformon, milyen a demográfiai összetételük. Fontos, hogy a LinkedIn hivatalos nyelve az angol, így magyarul nem is lehet hirdetni.
Ahogy azt már említettük, a LinkedIn -en hirdetni általában drágább, mint más platformokon, így akkor érdemes ezt az utat választani, ha nagy értékű terméket, szolgáltatást szeretnénk értékesíteni. Fontos azonban megjegyezni, hogy a magas árakért cserébe általában komolyan érdeklődő ügyfeleket tudunk szerezni.
És bár sokan a LinkedIn -t csak a B2B szektorra tartják alkalmasnak, bizonyos esetekben akár B2C célzásra is megfelelő lehet. Az itt elérhető vállalatvezetők, döntéshozók általában diplomás, az átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkező emberek, akik tökéletes célcsoport lehetnek egy nagyobb értékű termék vagy szolgáltatás B2C értékesítésére.
Összefoglaló a LinkedIn hirdetési lehetőségeiről
Valóban nem lett rövid cikk, azonban reméljük, ha végig olvastad számos hasznos információval lettél gazdagabb. Mivel itthon még sokak számára egy idegen felületről van szó fontos, hogy ne vágjunk bele ismeretlenül.
Íme pár pontos rövid összefoglalónk, amit tudnod kell a LinkedIn hirdetésekről.
#1: Remek célzási lehetőségek
Számos egyedi célzási lehetőségünk van, amelyekkel olyan célcsoportot érhetünk el, ami más felületeken lehetetlen vagy sokkal nehezebb.
#2: Széles hirdetési fajták
Annak ellenére, hogy itthon még kevésbé ismert hirdetési felületről beszélünk számos hirdetési fajta van, amivel színes, érdekes és figyelemfelkeltő hirdetéseket tudunk indítani.
#3: Drága, de megérheti
A drága mindig relatív. Ha sikerül elérni a számunkra valós célcsoportot, akkor az a kattintás megér 3500 Ft-os is, nem igaz? Inkább egy értékes kapcsolatfelvételt, mint 35 sikertelen.
+1: Mivel a LinkedIn egy rendkívül összetett és drága felület érdemes szakértőkkel konzultálni a sikeres beállítások érdekében.