Skip to main content

Felrobbant az internet az elmúlt napokban a Lidl Facebook bejegyzése és az IKEA válasza miatt. Az biztos, hogy egyszerűen fantasztikusan sikerült reakciók érkeztek a posztra. Azonban a social média felületeken elég vékony a határ, sokszor nagyon negatívan tud elsülni egy ártatlannak indult bejegyzés. Hol a határ és meddig menjen bele az oldal kezelője?

 A Lidl január 27.-i Facebook bejegyzése az év eddigi legjobbjának mondható. A szövegezése a következő volt:

„Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató! Ugye nálatok sem hiányozhat mellé a barna mártás és az áfonyalekvár? 

Lidl beszólt az IKEA-nak

A csipkelődés egyértelműen az IKEA-nak szólt, akik híresek az üzletekben kapható húsgolyóikról. A történet akár itt le is zárulhatott volna, azonban az IKEA Social csapata úgy döntött, hogy nem hagyja szó nélkül a bejegyzést és a következőt reagálta:

„Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért. 

ikea válasza a lidl-nek

Akár Social szakemberek vagy átlagos felhasználók vagyunk, azt hiszem, hogy abban mindenki egyetért, hogy ezért a válaszért egy hatalmas pacsi jár. A poszt népszerűsége tehát nem véletlen, több mint 36.000 ember reagált rá, 15.000 komment született és közel 8.000 ember osztotta meg.

Ekkora sikert ma már egy átlagos Facebook bejegyzéssel nehéz elérni, maximum a nyereményjátékok szoktak ekkora sikert aratni.

A reakciók mindkét féltől ízléses és vicces volt, na de mi a határ? Könnyedén át lehet esni a ló túloldalára, de néhány szabályt betartva nem lehet gond.

Hogyan kezeld a kommentháborút?

Először nézzük meg, hogy mi történik, ha ügyfeleink, követőink gondolják úgy, hogy egy számunkra kellemetlen helyzetet boncolgatnak.

Fontos, hogy nem érdemes túl mélyen részt venni a vitában. Különbséget kell tenni és fel kell tudni ismerni a komment célját. Vannak a trollok akik egyszerűen csak viccet csinálnak az általun kiposztolt tartalomból. Ez nem feltétlen egy rossz dolog. A kommentek hatására több embert érhet el posztunk, ez által nőhet oldalunk követői bázisa vagy a weboldalra érkező látogatók száma. A másik típusú kommentelő személy, aki egy vélt vagy valós sérelme miatt még mindig a brandet próbálja gyengíteni azzal, hogy minden poszt alá beírja a negatív tapasztalatát.  Amit Neked szem előtt kell tartani, hogy az adott komment ne rombolja az általad képviselt brandet.

Tökéletes példa erre Schobert Norbi videója, aki párhuzamot vont nők terhesség utáni súlya és a házasságok vége között. A visszhangok alapján eléggé meglepő lenne, ha a Norbi Update termékek értékesítése nem csökkene.

A kommentháborúk megállítása

Tartsd a kezedben az irányítást

Sokszor egy ártatlan posztból lehet nagy vihar, így érdemes folyamatosan nyomon követni posztjaidra érkezett reakciókat. A legfontosabb, hogy ha elindul egy kommentháború, ne engedd ki a kezedből az irányítást.

Ismerd fel a komment célját és a kommentelő szándékát. Nem érdemes és nem is szabad reakció nélkül hagyni a káros tartalmakat. Nyugodtan vedd fel a kapcsolatot vele akár üzenetben, próbálj megoldást találni a problémájára. Természetesen előfordul, hogy egyszerű rossz szándékból történik a kommentelés, ne legyél rest használni a tiltás funkciót, ha nincs mögötte semmi érdemi tartalom és folyamatosan ugyan az a személy vet rossz fényt az oldalra, szabadulj meg tőle.

Te is beszólhatsz egy másik cégnek?

Amit a LIDL csinált egy nagy bátor húzás volt és ez főként a nagyok játéka. Ritkán látunk olyat, hogy egy cég a közösségi médián keresztül ilyen nyíltan szól be a másiknak.

Ami itt megfigyelhető, hogy nem közvetlen versenytársakról beszélünk, egészen más reakció lett volna valószínűleg, ha a Lidl az Aldi felé intéz egy hasonló posztot. (Rengeteg cég érkezett még a poszt alá, mint kommentelő, hogy a hatalmas elérésből ők is kihasítsanak maguknak egy szeletet, de egy közvetlen versenytárs sem volt köztük)

Ha Te is ilyen vicces posztot terveznél, figyelj rá, hogy a stílusa tökéletes vállalható legyen és rólad szóljon. A követőid rólad akarnak hallani, nem pedig a versenytársadról, ezért követnek Téged.
Ritka az ilyen bevállalós Social csapat, mint az IKEA munkatársai, tehát egyáltalán nem biztos, hogy kapsz reakciót rá.
Nem csak a másik cég iránti tisztelet miatt érdemes megtartani a megfelelő stílust, hanem a jogi következmények miatt is.

Tehát összességében nem kell félned egy ilyen poszttól, de kialakítását egy Senior Social Média csapatra bízd, nehogy fordítva süljön el a dolog!

Leave a Reply