Skip to main content

A buyer persona egy részletes jellemzés és vizualizáció a célközönségünk egyes szegmenseiről, tulajdonképpen a buyer persona megfelel egy tipikus vásárlónak.

Ha még nem definiáltuk, hogy pontosan ki is a célközönségünk, kit szeretnénk megszólítani termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal, akkor itt az ideje, hogy elővegyük a kérdést, ugyanis ez segíteni fog minket egyrészről a pontos online marketing stratégia kiépítésében, illetve az üzleti tervezés más területein is.

Érdemes kihangsúlyozni, hogy ez nem csak multinacionális vállalatok esetében alkalmazható, hiszen a pontos kivitelezés és részletesség esetfüggő és személyre szabható egy startup vagy éppen KKV céljaihoz.  Az általánosabb demográfiai adatoktól kezdve egészen a legapróbb érdeklődési körig bezárólag mindent tartalmazhat, amit csak szeretnénk: minél életszerűbb és pontosabb leírást készítünk, annál könnyebben tudjuk majd felhasználni a jövőben.

Miért fontos a buyer persona?

Az online hirdetési platformok egyre telítettebbek, azaz egyre több hirdető jelenik meg promóciós üzenetekkel. A megnövekedett versenyhelyzetben nehezebben tudjuk megszólítani a számunkra releváns célközönséget, ezért fontos, hogy minél pontosabban határozzuk meg, hogy kit és milyen módon szeretnénk megszólítani. Jobb konverziós arányt érhetünk el, ha megértjük többek közt célközönségünk élethelyzetét, szokásait és kommunikációs stílusát, mert így személyre szóló üzenetet juttathatunk el hozzá.

Amellett, hogy növeljük a hatékonyságot, a költségeket is jobban tudjuk elosztani: minél pontosabb célzást adunk meg, annál optimálisabb költség/konverziós arányt érhetünk el. Sokszor előfordul, hogy az üzlet számára nem releváns, értéket nem képviselő felhasználókhoz jut el egy hirdetés és ezzel vagy rontjuk a hirdetésünk megítélését (hiszen nem lesz magas a relevanciája), vagy feleslegesen fizetünk a kattintások után, megtérülés nélkül.

Ne felejtsük el azt sem, hogy minél szélesebb célzásból indulunk ki, annál több ráfordítást igényel majd a számunkra megfelelő potenciális ügyfélkör meghatározása: ha az online marketing kiépítése során időben meghatározzuk a főbb vonalakat, akkor több figyelem és ráfordítás juthat a részletekre a kezdetektől. Ha nem kell azon aggódnunk, hogy vajon a megfelelő csatornán a megfelelő üzenettel jelenünk-e meg, akkor kisebb finomításokra tudjuk fordítani az erőforrásokat és optimalizálni tudjuk a kampány teljesítményét (például különböző A/B teszteket futtathatunk).

Utolsó érvként érdemes felhozni, hogy célközönségünk meghatározása során felfedezhetünk új potenciális ügyféltípusokat: ha eddig nem is fordítottunk figyelmet rájuk, lehet, hogy a jövőben érdemes lehet megszólítani őket is egy személyre szabott üzenettel.

Miért válaszd ügynökségünket online marketing tevékenységed menedzselésére?

  • Nagy gyakorlattal rendelkezünk performance kampányok tervezésében és optimalizálásában
  • Ügyfélközpontú, célorientált megközelítés
  • Változatos iparági tapasztalat

Ha szeretnél hatékony, eredményorientált online jelenlétet kiépíteni üzleted számára, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Leave a Reply