Marketing trendek 2020-ban: Ez várható
Vajon mit hoz az új évtized a marketing területén? Biztosak vagyunk benne, hogy a fejlődés nem fog megállni. Az új igényeknek évről-évre egyre nehezebb megfelelni, az ügyfelek egyre inkább megválogatják mely cég iránt köteleződnek el. Amennyiben nem megfelelő marketing stratégiával megyünk neki az újévnek, vállalkozásunk biztos nem lesz sikeres(ebb). Megmutatjuk, hogy mi, mint digitális marketing ügynökség mire számítunk.
#1 Marketing trend: Elemzés
2020-ban a legfontosabb az lesz, hogy minél többet tudj meg az ügyfeleidről minél gyorsabban. Amennyiben megkérdezünk akár egy laikust is a Google Analytics-et még ő is ajánlaná az elemzéshez. Igen mindannyian imádjuk és valóban az egyik legjobb elemző eszköz. Azonban van jobb!
A Data stúdió segítségével az eredményeket egyből vizualizálhatjuk és össze tudjuk más rendszerekkel kötni (pl. Google Ads, Youtube, Facebook – Supermetrics segítségével), az adatok pedig azonnal megjelennek akár egymással összehasonlítva, gyorsan értelmezhető formában.
Így amennyiben még nem használod a Data stúdiót feltétlen próbáld ki, rengeteg időt és pénzt takaríthatsz meg vele!
#2 Marketing trend: Ügyfélélmény
Mindent az ügyfélért, igaz? Sokszor hallottuk ezt a mondást már, azonban még 2019-ben sem vették komolyan, sokszor még a legnagyobb webáruházak sem. Ennek különböző az oka a KKV szektor és az igazán nagyon között. A kicsik a kapacitás és pénzi erőforrások hiányában nem tud mindent megtenni, a nagyok pedig a növekedés érdekében marketingbe költik legnagyobb pénzeiket, a közvetlen panaszkezelésre már nem tesznek akkora hangsúlyt.
Pedig miért lenne ez fontos? Ezt valószínűleg nem kell túlragozni, ha egy ügyfelet már egyszer vásárlásra bírtál, ráadásul valamilyen marketing eszköz igénybevételére is sikerült rávenni (hírlevél, mobil app letöltés, facebook csoport csatlakozás stb.) akkor sokkal kevesebb pénzből tudsz belőle újból vásárló ügyfelet csinálni.
Mit tehetünk meg mindenképp? Legyen egy megfelelő kapacitású ügyfélszolgálatunk, korrekten megszerkesztett honlapunk, minőségi social média felületek és már is sokat tettünk az elégedettségért!
#3 Marketing trend: Személyre szabott ajánlatok
Mindent megteszünk (lehetőség szerint), hogy ügyfeleinkről a legtöbb információt megtudjuk. Azonban rengeteg cég kapacitás vagy hozzánemértés miatt nem vagy hibás elemezi. Pedig, ha megfelelő információk állnak rendelkezésre egy ügyfélről sokkal többet tudunk tenni annak érdekében, hogy számára érdekes információk legyenek elérhetőek.
Ez pedig 2020-ban még fontosabb lesz, a rohanó világban minden információt a lehető leghamarabb akarunk megkapni és nincs idő olyanra, ami minket nem érdekel. Amennyiben nem dolgozunk az automatizált, személyesített ajánlatokon hamar megfog állni cégünk növekedése.
#4 Marketing trend: SEO
A jó öreg SEO. Valószínűleg senkinek nem kell a keresőoptimalizálásról beszélni mit jelent. Az már viszont sokaknak nagy kérdés, hogyan legyél sikeres a SEO-ban.
Az első helyekért öldöklés megy, mindenki igyekszik a találatok élére kerülni. A SEO egy hosszútávon megtérülő befektetés, azonban sokkal több pénzt hozhat be, mint gondolnád. Amennyiben eddig nem fektettél bele, érdemes lesz átgondolni a folyamatosan növekvő hirdetési költségek mellett, hogy melyik éri meg jobban?
#5 Marketing trend: Hang alapú keresések
A hang alapú keresések piaca folyamatosan nő, ez nem fog változni 2020-ban sem.
A Google előrejelzései szerint 2020-ban már 50%-ban hangalapú keresések lesznek (ez a szám jelenleg kb. 20%, szóval, ha nem is idén, de hamarosan aktuális lesz ez a szám) így az optimalizálás erre a területre is elengedhetetlen lesz. Akik már kipróbálták hangalapú keresést, 61%-a a jövőben is tervezi azt használni. A szakembereknek egy új kihívásra kell ez által felkészülni, így érdemes már most elkezdeni a felkészülést.
#6 Marketing trend: A marketing tervek megvalósítása
Az alábbi cikk sok hasznos információt tartalmazott, igaz? Reméljük! Azonban hogyan tovább? Bezárod a cikket és megnyitod a Messengert megválaszolni néhány üzenetet? Ne húzd az időt, az új évtized rengeteg újdonságot fog hozni. Készíts action plan-t és kezd el mihamarabb kialakítani marketing stratégiádat.