Webshop, mint égen a csillag. Miben és hogyan tűnhet ki a te vállalkozásod? Leginkább úgy, ha olyan stratégiát építesz fel webshopod számára, amely hozzájárul a vásárlások növeléséhez és a brand ismertségéhez. A webshop marketing rendkívül összetett és számos szempontot kell figyelembe venni. Cikkünkből megtudhatod hogyan ne vessz el a részletekben!
A Vieeye online marketing ügynökség számos webshop marketing stratégiáját építette már fel sikeresen. Nem számít, hogy Woocommerce, Shoprenter, Unas vagy éppen Shopify rendszerben építkezel, mindegyik területen számíthatsz a segítségünkre.
Szakmai vezetőink személyes visszajelzéseit is olvashatod, hogy egyes területen mire kell figyelni, ha webshop marketingről beszélünk.
Cikkünk tartalma:
- Mi az a webshop marketing?
- Miért fontos a webshop marketing?
- Milyen részei vannak a webshop marketingnek?
- Hogyan lehet az én webshopom marketing stratégiája is sikeres?
Reméljük értékesnek fogod találni a cikket, ha észrevételed lenne keress minket bizalommal és szívesen beszélgetünk róla!
Mi az a webshop marketing?
Webshop marketing alatt azt értjük, hogy fél, egy éves távlatban tudjuk, hogy milyen eszközök segítségével kívánjuk felfuttatni webshopunk forgalmát. A webshop marketing stratégia kialakítása során teljeskörűen kell átlátnunk a marketing eszközöket. Kismillió marketing eszköz közül választhatunk, de spórolunk neked egy kis időt, mielőtt a marketing leírásoknak bedőlsz: A sikeres webshop marketing titka az, ha személyre szabott. Egy tucat stratégiával is valószínűleg sikerül látogatókat terelni a webáruházba, de az szinte biztos, hogy nem a leghatékonyabban fogod elkölteni a pénzed.
A webshop marketing során tehát egy felépített stratégia alapján haladunk, amely segít meghatározni célokat és fejlődési lehetőségeket, marketing eszközöket használva, megtérülően.
Miért fontos a webshop marketing?
Évről-évre egyre több webshop jelenik meg az interneten és a hatalmas zajból nehéz kitűnni. Az olyan, óriási budget-tel rendelkező webáruházakkal, mint például az eMAG a versenyt felvenni önmagában lehetetlen. Így egy megoldás maradt: okosabbnak kell lennünk, nem pedig több pénzünknek. A webshop marketing stratégia kialakítása során minden területhez budget-et társítunk, amellyel tervezhetőek lesznek a marketing kiadások. Ahhoz, hogy egy megtérülő webáruházat tudjunk létrehozni, a webshop marketing kihagyhatatlan és nem az a megoldás, hogy nem költünk erre. A megoldás az, ha megfelelő stratégia mentén, reális összegekkel indulunk versenybe.
A Vieeye segít meghatározni számodra, hogy mi az a reális összeg. Hiszen ez függ attól, hogy milyen marketing eszközöket vetünk be, valamint milyen területen tevékenykedsz. A meghatározott budget-et a leghatékonyabban segítünk elkölteni.
„Túl kell lépni azon a hozzáálláson, hogy megnyitom a webshop kapuit és ömleni fognak a rendelések. Ehhez túl nagy a piac. Ki kell tűnni a tömegből és egy sikeres webshop marketinget kell létrehozni a vállalkozásnak.” – Gerzsó Márk, Marketing stratéga és ügyvezető – Vieeye Online Marketing Kft.
Milyen részei vannak a webshop marketingnek?
Talán az egyik legfontosabb részhez érkezünk cikkünkben, ugyanis egy rendkívül izgalmas, de annál szerte ágazóbb témáról fogunk beszélni: a webshop marketing részeiről. Ahogy korábban is említettük már, a webáruház marketing stratégia kialakítása személyre szabott és nem lehet csak sémák alapján haladni. Azonban fontos neked is tudnod, hogy melyek azok a pontok, amelyekkel mindenképp érdemes foglalkozni.
Webshop technikai beállításai
Milyen gyors a weboldal? Milyen szerveren található? Nincsenek biztonsági problémák? Három alapvető kérdés, ami a teljes sikerességet befolyásolhatja. Gondolj bele, ha a weboldalad betöltődési sebessége 10 másodperc a kialakítás és a szerver kapacitása miatt, ráadásul még bizalmi problémákat is felvet, ki fog ott vásárolni? Hiába a sok befektetett munka és hirdetésekre költött pénz, ha a látogatók az első másodpercekben távoznak is az oldaladról.
Egy webshop helyes technikai beállításai kiemelten fontosnak mondható, amire érdemes időt szánni és nem netes mendemondák alapján kiválasztani a legjobb tárhely szolgáltatót.
„Sokan elvéreznek ezen a ponton tapasztalataim alapján. Kevésbé tartják fontosnak a helyes technikai beállításokat, inkább csak szaladnak a termék feltöltéshez, hogy minél hamarabb jöhessen vásárlás. Számos elemzés mutatta meg: ha nem jó technikai beállításokkal dolgozunk jelentősen csökken a látogatók és konverziók száma.” – Stotz Balázs – Webfejlesztő – Vieeye Online Marketing Kft.
Segítségre van szükséged a sikeres webshop marketinghez? Segítünk!
Keresőoptimalizálás
Csak a tündérmesékben hallottál sikeres keresőoptimalizálásról? Nos, a Vieeye-nál megvalósítjuk álmaidat, ugyanis a SEO tud működni a webshop marketing stratégia kialakítása során. Sőt, kifejezetten szükség is van rá, már az első pillanattól. Egy webshop sikeres SEO-ja már a kategóriafa és a szűrési lehetőségek helyes kialakításánál eldől, amelyeknek a meghatározása komoly szakmai egyeztetések után történik meg. Tehát ha te úgy képzelted el, hogy gyorsan feltöltöd kategóriákba a termékeidet állj meg, vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük át, hogy mire kell figyelned SEO szempontból. A webshop marketing egyik legfontosabb eleme lehet a SEO, ha jól és tudatosan csinálod!
„Célszerű már az első pillanatban foglalkozni a keresőoptimalizálással. Ez a terület nem egyik pillanatról a másikra hoz nekünk látogatókat, de fél, egy év alatt észrevehető és tartós eredményeket hozhat. A webshopok jelentős része nem foglalkozik vagy nem jól foglalkozik SEO-val. Ezt az üzleti rést pedig ki lehet használni!” – Bánhegyi Dániel – SEO & Content marketing specialista – Vieeye Online Marketing Kft.
Hirdetések
Minden bizonnyal te is kalkulálsz hirdetési költségekkel. Azt már tudod, hogy hol szeretnél hirdetni? Facebook, Google, Youtube, TikTok? Na és mennyiért? Képekkel, szöveges hirdetésekkel? Kupon akciót tervezel vagy egyből fejest ugrasz egy Black Friday eseménybe? Hogyan épüljenek fel ezek a hirdetések úgy, hogy végül is meg is térüljenek a ráfordított költségek? Ebben tudunk segíteni számodra! A hirdetések nem ördögtől valóak, azonban nem érdemes vadul a bejegyzés kiemelésére kattintani vagy a Google gyors hirdetésvarázslóját használni, mert nem fogod elérni a legjobb eredményt. Költsd el a hirdetésekre szánt pénzedet a lehető leghatékonyabban!
„A webshop hirdetések során könnyen tudnak elszállni a hirdetési költségek. Folyamatos optimalizáció és karbantartás szükséges ahhoz, hogy hatékonyan költsük a pénzünket. Mernünk kell próbálkozni és új dolgokat kipróbálni, de vékony jégen táncolunk. Amiben mi tudunk segíteni, hogy ez a jég ne törjön be alattunk. Magyarul: A hirdetések megtérülőek legyenek.” – Kása-Besenyei Zsuzsa – PPC Vezető – Vieeye Online Marketing Kft.
Social Media
A közösségi média hatalmát nem szabad lebecsülni. Bár minden bizonnyal te is hallottál olyanokról, hogy egyre nehezebb elérni organikusan a követőket például a Facebook felületén. Nos, nem mondhatjuk, hogy ez ne lenne igaz, de azt is fontos hozzátenni, hogy meg kell találni a hangot a célközönségeddel ahhoz, hogy sikeres legyél ezeken a felületeken. Más-más kommunikációra lesz szükséges, Facebook, Instagram, Youtube vagy éppen TikTok felületeken. A közösségi média jelentősen hozzájárulhat brand ismertségedhez, így a webshop marketing egy fontos ágazata.
„Sokan azt gondolják, ha megbíznak egy ügynökséget a közösségi média kezeléssel, az csak annyit csinál, hogy posztolgat a nevükben. A gyakorlatban márpedig ez igencsak másképp van. Mielőtt bármihez és hozzálátnánk egy piackutatással kezdünk, amellyel feltérképezzük a magyar és nemzetközi versenytársakat, kommunikációt, poszt stílusokat és ezt ültetjük át személyre szabottan. Minden hónap összes posztja komoly tervezés után kerül ki a közösségi felületekre.” – Várszegi Csenge – Social Media Manager – Vieeye Online Marketing Kft.
Hogyan lehet sikeres az én webshopom marketingje?
Ahogy láthatod a kulcs az, hogy egyénileg szabott webshop marketing stratégiád legyen, mert egyéb esetben a tucat webshopok közé kerülhet vállalkozásod. Íme három fő pont, amire feltétlen figyelj, hogy sikeres legyél.
1: Foglalkozz a marketing minden ágazatával
2: Stratégia mentén haladj
3: Ne félj szakértő segítséget kérni, mert megtérül!