Skip to main content

Véget ért az a korszak, ahol következmények nélkül bombázhattuk a közönséget hirdetéseinkkel, ugyanis egyre többen hozzászólásukkal vagy a hirdetésünk letiltásával jelezhetik, hogy elegük van a promóciónkból. Amellett, hogy ez növelheti a hirdetési költségeket (alacsonyabb relevancia pontszám = magasabb költség), a megítélésünkre is rossz hatással lesz.

A Facebook kiváló felület lehet a célközönségünk elérésére, de nagyon fontos, hogy a megfelelő üzenettel és beállításokkal érjük el a potenciális ügyfeleket. Ehhez összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat:

1. Üzenet / hirdetéstartalom

Tekintsünk úgy hirdetésünkre, mint az első találkozásunkra egy idegennel, akire jó benyomást szeretnénk tenni: mutassuk meg, hogy kik vagyunk valójában (mi a termékünk), mitől vagyunk érdekesek (USP) és igyekezzünk közös vonásokat felfedezni a beszélgetőpartnerünkkel (a termék miért lehet releváns, hogyan kötődik a brand a felhasználóhoz).

2. Kreatív

Ezt részben kezelhetjük az üzenet részeként, de ha belegondolunk, fontossága miatt megérdemli, hogy külön kezeljük. A sok hirdetés és irreleváns tartalom miatt egyre nehezebb felkelteni a célközönség figyelmét, hiszen már tudat alatt automatikusan szűrik a számukra nem érdekes tartalmakat. Viszont egy ütős, figyelemfelkeltő kreatív megadhatja azt a kezdő löketet, ami az üzenettel párosítva hatékonyan megszólítja a felhasználót.

3. Célzási mód, elhelyezés

Talán ez az a pont, ahol sok hirdetés elvérzik, hiszen nincs annál idegesítőbb, mint amikor irreleváns üzenetekkel szólítanak meg minket. Egy tipikus felhasználónak az a célja a FB kapcsán, hogy kikapcsolódjon érdekes, releváns tartalmak böngészésével, így nagyon szemet szúr, ha mondjuk az épp egyetemet kezdő fiatalnak 50+ korosztálynak szóló üdülési lehetőséget jelenítünk meg. Nagyon sokszor már az is segít, ha legalább a lokációt és az életkort beállítjuk, mert már ezzel is szűkíteni tudjuk a célzást, de a legjobb az, ha az érdeklődési köröket is figyelembe vesszük a célközönség kialakításánál. Erre kitűnő eszköz lehet egy buyer persona elemzés.

4. Gyakoriság

A célzási beállítások mellett nagyon fontos, hogy kordában tartsuk a megjelenések számát. Sajnos nincs gyakoriságkorlátozásra lehetőség a FB hirdetéseknél, csak azt dönthetjük el, hogy napi 1x jelenjen meg kizárólag a hirdetésünk vagy korlátozás nélkül. Emiatt számtalanszor jöhet az a visszajelzés, hogy bár az üzenet jó, a célzott felhasználó már rég látta és megjegyezte a hirdetést és nem feltétlen váltunk ki belőle pozitív reakciót, ha tovább zaklatjuk. Főként a remarketing kapcsán érdemes kisebb listaméretekből kiindulni és a több részre bontott célközönséget különböző üzenet + kreatív párosokkal megszólítani.

5. Landoló oldal

Bár a hirdetés első megítélésekor nem játszik nagy szerepet, hogy mi lesz majd a landolóoldalon, nagyon fontos, hogy a hirdetés üzenete legyen összhangban a landolóoldallal. Lehet, hogy a FB statisztikái alapján soha nem látott CTR értékeket tudunk felmutatni, de ha a visszafordulási arány 100% lesz, akkor teljesen feleslegesen költöttünk az adott felhasználó megszólítására. A transzparencia nagyon fontos: érezze a felhasználó, hogy a hirdetésre kattintva azt kapja, amit az üzenetben eladtak neki.

Összességében nagyon fontos, hogy ne ad hoc jelleggel állítsuk össze FB hirdetéseinket, hanem figyeljünk arra, hogy értékes és releváns üzenetet juttassunk el a megfelelő célközönségnek. Ha sikerül személyre szabott, érdekes üzenettel úgy megszólítani a felhasználót, hogy az organikus tartalmak között természetesnek hat a hirdetésünk, akkor jó úton járunk.

Leave a Reply