Skip to main content

Ebben az évben is megrendezésre került a Google most már hagyományosnak mondható éves rendezvénye, a Google Marketing Live 2019, ahol minden tavasszal bejelentik a következő egy évre tervezett újdonságokat.

A 8 órás, élőben streamelhető product update során számos új funkció bemutatásra került: többek között a hirdetők megismerkedhettek új hirdetési formátumokkal (discovery ads, gallery ads), frissültek a shopping, local és app hirdetések, fejlődött a konverzióoptimalizálás, valamint megújult a Google Ads mobilalkalmazása is. Cikkünkben most összegyűjtöttük, hogy mik azok a legérdekesebb új funkciók, melyeket hirdetőként érdemes lesz kipróbálnunk!

DISCOVERY ADS

Az új hirdetési típus az év második felében lesz elérhető a hirdetők számára. Az új formátum arra a kutatási eredményre épít, mely szerint a vásárlók 76%-a kifejezetten kedveli a váratlan felfedezéseket vásárlás során: ezek az újfajta hirdetések a Google több platformján is megjelenhetnek majd és azokban a pillanatokban környékezik majd meg a felhasználót, amikor éppen „nyitottak” a felfedezésre, például épp nagyobb érdeklődést mutatnak a termékünk iránt vagy abban a fázisban vannak, amikor szívesen megismernének új szolgáltatásokat, termékeket.

A Discovery hirdetések az alábbi felületeken jelenhetnek majd meg: a YouTube főoldalán, a Gmail „Közösségi” és „Promóciók” füle alatt hirdetésként, a Google Discoverben mobiltelefonon, illetve a Google honlapján a content feedben.

A multiplatform lehetővé teszi majd azt, hogy sokkal nagyobb közönséget érhessünk el egyetlen egy kampány segítségével, a hirdetések reszponzív jellege pedig lehetőséget ad arra, hogy ugyanazok a hirdetések a legmegfelelőbb formátumban érhessék el a potenciális vásárlóinkat.

GALLERY ADS

A következő újdonság szintén egy új hirdetési formátumra vonatkozik: a Gallery Ads nagy izgalmat keltett a hirdetők körében, hiszen a Google Keresés alapjait jelentő szöveges hirdetési piacot jelentősen átformálhatja: innentől fogva képekkel fogjuk tudni kiegészíteni szöveges hirdetéseinket, ráadásul akár nyolc képpel is, melyek galériaként jelennek majd meg.

 

A látogató a képek között nem csak lapozgathat, hanem a hirdetést akár teljes oldalban ki is nyithatja, így akár egy teljes sztorit elmesélhetünk majd a felhasználóknak a kreatívjainkkal. A Gallery Ads létrehozásához minimum 4 képre lesz szükségünk (max 8), a képekhez 70 karakteres szöveget írhatunk, valamint 3 címsort, amelyet már megszokhattunk a Google Ads keresési hirdetések esetén.

DEEP LINKEK AZ ALKALMAZÁSOKBAN

Szintén hasznos és régóta várt funkció lesz az appokon belüli deep linkek alkalmazása a hirdetéseknél. Ezekre a linkekre kattintva a felhasználó már nem csak egy adott applikációt tud megnyitni a telefonján, hanem rögtön az applikáció egy belső aloldalára jutátlagos weboldalaknál ez a funkció triviális, hisz bármikor megoszthatjuk egy-egy aloldal URL-jét, viszont a mobil applikációknál ez egy teljesen új lehetőség.
A Google bejelentése szerint hamarosan a Google Ads szinte minden hirdetési típusában alkalmazhatunk majd deep linkeket a megszokott webes landing URL-ek helyett.

KONVERZIÓOPTIMALIZÁLÁS MESTERFOKON

Google Ads hirdetéseinknél gyakran belefutunk abba a problémakörbe, hogy weboldalunkon többfajta konverziót is mérünk, melyek nem azonos értékűek: vannak az úgynevezett „hard” konverziók, melyeknek a legnagyobb szerepe van a leadgenerálásban (pl. ajánlatkérő form kitöltés, regisztrálás), illetve a „soft” konverziók, melyekből nem minden esetben érkezik lead, mégis fontos interakciókat jelentenek (pl. hírlevél feliratkozás, e-mail cím kattintás).

Eddig a Google Ads nem adott lehetőséget arra, hogy kifejezetten egy adott konverziótípusra optimalizáljuk a kampányainkat (csak a teljes fiókra tudtuk kiválasztani), de a Google Marketing Live bejelentése alapján ez is megváltozik: innentől fogva lehetőségünk lesz kiválasztani, hogy az adott kampány mely konverziókat vegye figyelembe a kampány licitstratégiája során – ezzel pedig lehetőségünk lesz még szofisztikáltabb konverzióoptimalizálást beállítani és még több konverziót elérni.

TOVÁBBI ÉRDEKESSÉGEK

A Marketing Live előadás során számos kisebb újítást is bejelentettek: a display célzási lehetőségek közül például összevonásra kerülnek majd a Custom Affinity és Custom Intent közönségek, a YouTube-on lévő videóinkból pedig gépi tanulás segítségével a Google Ads automatikusan kreálhat majd 6 mp-es bumper hirdetéseket.
Fejlesztették a Magyarországon eddig még nem elérhető kampánytípusokat is (Shopping és Local kampányok), illetve megújult a Google Ads mobilalkalmazás is: az elkövetkezendő hetektől kezdve az alkalmazásból is lehetőségünk lesz feltölteni adaptív keresési hirdetéseket is – így akár ha nyaralás közben jut eszünkbe elindítani egy keresési kampányt, akkor innentől fogva azt is megtehetjük!

Összességében a Google Marketing Live 2019 előadásáról elmondhatjuk, hogy ismét tartalmazott érdekes újdonságokat, és láthatóan folytatódik a hirdetések személyre szabása, valamint a Google platformok közötti átjárás könnyebbé tétele, a felületek összekombinálása. A képes kreatív tartalmak egyre nagyobb szerepet kapnak majd, melyre mindenképp érdemes lesz fiókjainkban nekünk is nagy figyelmet szentelnünk!

Kérdése van? Vegye fel ügynökségünkkel a kapcsolatot a lentebb található űrlap kitöltésével, vagy hívjon minket az alábbi telefonszámon: +36 20 800 9081

Leave a Reply