Néhány futó projekt kapcsán összegyűjtöttünk pár érdekes megállapítást, amelyeket Google Analyticsban tettünk, és melyekről azt gondoljuk, hogy általánosan érvényesek. Javasoljuk, hogy nézd meg, nálatok ez hogyan néz ki:
A forgalmi forrás meghatározza a célútvonalat
Tipikusan más pályát ír le egy organikus látogató, mint egy PPC-s. És itt nemcsak arról beszélünk, hogy más a landing oldal, mert ez triviális – de a konverzióig megtekintett oldalak száma és tartalma is különbözik. Javasoljuk, hogy ezt nézzétek meg (GA menü), és ha ti is így találjátok, akkor optimalizáljátok az érintett oldalakat ennek megfelelően.
Lead generálásnál jellemzően sokkal rövidebb az időeltolódás, mint a vásárlásnál.
Ebből az következik, hogy a lead generálásnak egyszerűnek kell lennie, mert ez inkább impulzus tevékenység. Vásárlásnál (pl.: webshop) viszont fel kell készülni arra, hogy a vásárlások zöme a sokadik kapcsolatfelvételnél történik meg. Így erősen javasolt a remarketing (minél hosszabb ideig tartó) használata, de általában is elmondható, hogy a sokcsatornás jelenlétre is nagy szükség van.
Poszt kampány konverziók
Az előző ponttal némileg összefüggésben azt találtuk, hogy a kampányok esetében a bevétel jelentős része a kampány lezárása után realizálódik. Ezt ne felejtsük el számba venni, amikor egy kampány jövedelmezőségét számítjuk!