Egy cég- vagy marketingvezetőnek mennyit kell értenie az online marketinghez? Mi, online szakemberek, azt gondoljuk, hogy nagyon, hiszen ennél szuperebb értékesítési eszköz nincsen is. Az ügyfél viszont azt szeretné, hogy ha már van egy digitális marketing ügynöksége, akkor vigye az az online marketinget, és neki ne is kelljen foglalkoznia ezzel. Hol van itt az igazság? Én azt gondolom, hogy középen, de egy kicsit közelebb az ügyfélhez. 😊
CTR-rel, megjelenési részesedéssel és meta leírásokkal természetesen nem kell foglalkoznia egy ügyféloldali vezetőnek, ugyanakkor a legtöbb cég életében és értékesítésében fontos szerepet tölt be az internet, így aztán a vezetőnek, aki az üzleti eredményekért felel, valamennyire értenie kell ahhoz, hogy mi is történik ezen a csatornán. Magyarul értenie, és ellenőriznie kell, mire költi az ügynökség a pénzt. A legfontosabb mutató természetesen az, hogy mennyit költött erre a csatornára, és az mennyi bevételt hozott. Kimondani könnyű, de kiszámolni nehéz! Nos, akkor nézzünk egy feladatlistát, amit a vezető kiadhat az online marketing ügynökségnek azért, hogy egy megbízható riporting rendszert alakítson ki:
1. Az ügynökség készítsen egy olyan mérési rendszert, ami pontosan méri az online vásárlást (enhanced ecommerce beállítások használata messzemenően javasolt), vagy a leadek számát. Leadgenerálás esetén különböztessük meg a különböző típusú konverziókat (űrlap beküldése vs email címre kattintás).
2. A riportok tartalmazzanak minél több forintértéket. Az adott csatorna optimalizálásához használt mutatók (CTR, helyezés stb.) hanyagolandók, ezeket használják a szakemberek, viszont az egyes konverzió fajtákhoz társítsunk forintértékeket. Mondani sem kell, hogy a konverziókat ne egyben, hanem termékenként / szolgáltatásonként mérjük!
3. Az ügynökség havi rendszerességgel állítson össze egy riportot, ami a költségeket csatornánként és termékenként szembeállítja a bevétellel, vagy a generált leadek értékével. A riport legyen idősoros, hogy mutassa a trendeket és változásokat hónapról hónapra, illetve ha van adat, akkor mindig legyenek összehasonlítva a számok az előző év hasonló időszakával.
4. Az ügynökség tegyen javaslatot arra, hogy mely csatornákra és termékekre javasolja a hangsúlyt helyezni.
Szeretnél látni egy riportmintát, amit mi szoktunk használni? Vedd fel velünk a kapcsolatot itt: