2021. április közepén érkezett meg az iOS legújabb, szám szerint a 14-es verziója, aminek – bármilyen fura is első hallásra – komoly hatása van a Facebook hirdetéseinkre: ettől az időponttól kezdve, ha letöltünk egy appot az iPhone készülékünkre, akkor az app kötelező jelleggel rákérdez a felhasználónál arra, hogy ő hozzájárul-e ahhoz, hogy a különböző appok és weboldalak kövessék a böngészését. Ha a felhasználó ezt elutasítja, akkor az ő adatai csak korlátozottan lesznek elérhetőek a Facebook számára (is). Ez részben a Facebook által bemért konverziók számának csökkenésében, illetve a beérkező adatok hosszabb átfutási idejében érhető tetten, valamint ezek a felhasználók a remarketing listákba és a célközönségekbe is csak korlátozottan kerülhetnek be. Változás továbbá, hogy a hozzárendelési modell 28 napról 7 napra csökken. Ez azt jelenti, hogy a Facebook csak a 7 napon belüli interakciókat értékeli, így a 7 napnál hosszabb vásárlási idejű termékek esetében pontatlanabb lesz az algoritmus.
A fenti változás leginkább azokat a hirdetőket érinti, akik Apple termékeket használó célcsoportot is megcéloznak, ami viszont a hirdetők túlnyomó részére igaz. Tapasztalataink szerint ma Magyarországon a mobilos látogatók között 20-25% körül van az Apple terméket használók aránya, tehát egy átlagos hirdető esetében a célcsoport 20-25%-a esetében tapasztalhatjuk a célzások hatékonyságának a csökkenését.