Skip to main content

Hirdetőként az a legfontosabb, hogy a számunkra értékes felhasználókat a lehető legalacsonyabb költségen érjünk el. Minél pontosabban célozzuk a hirdetéseinket, annál közelebb járunk ehhez a célhoz. Egy érdeklődés alapú célzásnál viszont nagyon nehéz csak a számunkra releváns embereket elérni. A LeadEnforce viszont kifejlesztett egy szolgáltatást, ami megoldást nyújthat erre a problémára, mi pedig teszteltük!

Mi a lényege a LeadEnforce-nak?

A LeadEnforce szolgáltatásának a lényege az, hogy lehetővé teszi különböző Facebook oldalak és nyitott, sőt akár zárt Facebook csoportok tagjainak a célzását. Ezáltal lehetőségünk van sokkal pontosabban meghatározni a célközönségünket. Vegyünk egy példát: egy kismamáknak szóló terméket vagy szolgáltatást szeretnénk eladni. A Facebook által rendelkezésre álló célzások szerint elérhetjük azokat, akik például a következő témák iránt érdeklődnek: gyermek, gyermek születése, terhesség, stb. Bár ebbe a célzásba valószínűleg beleesnek azok, akik nekünk igazán fontosak, nagyon sok olyan embert is el fogunk érni, akik korábban mutattak aktivitást ilyen témákban, vagy esetleg egy barátjuk, családtagjuk miatt érdeklődtek ezek iránt, ők maguk viszont nem kismamák. Ezzel szemben a Facebookon rengeteg olyan csoportot találunk, amelyek kifejezetten kismamáknak vannak létrehozva, és tagok is csak ők lehetnek. Melyik célzást választanánk tehát a termékünk, szolgáltatásunk eladásához?

A második lehetőség sokkal többet ígér, így mi is kipróbáltuk két különböző kampányban a LeadEnforce fent említett szolgáltatását. A felület egy 7 napos ingyenes próbaverziót kínál, ami alatt három projektet (közönséglistát) hozhatunk létre. Egy projekthez maximum 10 oldalt vagy csoportot adhatunk meg. A LeadEnforce kb. 45-65%-os pontossággal dolgozik, ami azt jelenti, hogy nem az összes oldalkövetőt és csoporttagot fogja tudni elérni, hanem nagyjából a megadott százalékukat. Az elérés nagyban függ attól, hogy zárt, vagy nyílt csoportot célzunk (zárt csoportokban jellemzően alacsonyabb). Amint kész a közönséglista, már csak össze kell kapcsolnunk a vállalkozáskezelőnkkel, és használhatjuk is.

Az első teszt kampány

Az első teszt kampányunk célja az volt, hogy követőket gyűjtsünk egy Facebook oldalhoz, amely alapvetően szépségiparral kapcsolatos témákban gyárt tartalmat. Egy A/B teszttel mértük a létrejött közönséglista eredményességét. Az A kampány egy hagyományos érdeklődés alapú célzás volt, míg a B kampányban a LeadEnforce által létrehozott listát használtuk. Itt konkurens Facebook csoportokat és oldalakat adtunk meg forrásként. A próbaverzió miatt a kampányok 11 napig futottak azonos költségkerettel. Egyedül a célzás volt különböző.

A létrejött lista kb. 6 500 fős volt, míg az érdeklődésalapú célzás ennél nagyobb, 29 000 fős. Az A kampányból összesen 87, a B-ből 23 oldalkedvelés érkezett. A B kampány a célzás mérete miatt sokkal kevesebb embert ért el, valamint az eredményenkénti költsége is nagyobb volt, mint a hagyományos, érdeklődés alapú célzásnak. Mivel az alapvető cél az oldalkövetők számának növelése volt, a két kampány párhuzamosan futott, hogy minél pontosabb képet kapjunk a fő cél eredményességéről. Bár az A kampány ilyen szempontból jobban teljesített, azt nem látjuk, hogy minőségben melyik volt a jobb. Ehhez egy további tesztre lenne szükség, ahol a kampányok két különböző időszakban futnak.

Második teszt kampány

A másik teszt kampányunk egy álláshirdetés volt, ahol a cél az volt, hogy a landoló oldalon jelentkezzenek az érdeklődők. Egy IT állásról volt szó, így az A kampányban itt is ehhez kapcsolódó érdeklődéseket adtunk meg, a B kampányban pedig kapcsolódó Facebook csoportokat és oldalakat. Ami a méreteket illeti, a LeadEnforce által létrehozott lista csupán 4 300 fős, míg az érdeklődés alapú célzás 100 000 fős volt. A teszt egy hétig futott, és itt is egyértelműen az látszott, hogy a hagyományos célzás jobban teljesít. Míg az A kampány összesen 58 hivatkozáskattintást gyűjtött és egy jelentkezés érkezett belőle, addig a B kampányra csupán kilencen kattintottak, és egy jelentkezés sem érkezett. Egy kattintás költsége is jelentősen magasabb volt a LeadEnforce által létrehozott célzásnál.

Eredmények

Bár a LeadEnforce által létrehozott célzások a mi tesztünkben rosszabbul teljesítettek, ebben meghatározó szerepe volt a célközönség méretének is. Fontos tanulsága volt a tesztnek, hogy akkor érdemes kipróbálni az említett szolgáltatást, ha a számunkra releváns témákban valóban léteznek nagy és népszerű csoportok/oldalak Facebookon, különben könnyen beleszaladhatunk abba a hibába, hogy bár elsőre sokat ígér a szolgáltatás, végeredményben túlságosan leszűkítjük a célzásunkat. Amennyiben viszont úgy érezzük, hogy vannak olyan oldalak és csoportok Facebookon, amelyek méretben és témában is megfelelnek, mindenképp javasoljuk a szolgáltatás tesztelését. Az első 7 nap mindenki számára ingyenes, ha pedig valaki tovább szeretné használni, havi 99 dollártól már elérhető.

 

Amennyiben Te is szeretnél profi PPC hirdetéseket, akkor ne habozz kapcsolatba lépni velünk!

Leave a Reply