Az utóbbi évek Google keresési trendjei nagymértékű változásokat mutatnak: a felhasználók évről évre egyre nagyobb arányban keresnek a mobiltelefonjukról és 2019-ben már kijelenthető, hogy a keresések több mint fele mobilról történik. Ez nem feltétlenül meglepő, hisz a modern technikának köszönhetően a telefonról való böngészés egyre zökkenőmentesebb, a fejlett webshopoknak és megbízható fizetési rendszereknek köszönhetően pedig a látogatók már attól sem hátrálnak meg, hogy mobilról vigyenek véghez egy teljes vásárlási folyamatot.
Ez a magatartás összefügg azzal is, hogy a felhasználók minden szolgáltatást azonnal, a lehető leghamarabb szeretnének megkapni és ez befolyásolja a keresési magatartásukat is – csak a mobilos kereséseket vizsgálva 85%-kal nőttek a „where to buy…” (azaz a „hol kapható”) típusú keresések, és a duplájára nőtt az olyan keresések száma, amelyek még az aznapi kiszállításra fókuszálnak.
Az egyik legérdekesebb és legjelentősebb változás a keresésekben azonban a felhasználók brand és non-brand típusú kulcsszavakhoz való hozzáállásában figyelhető meg: míg egy pár évvel ezelőtt a brand típusú keresések hozták a leadek nagy részét pl. olyan márkával kapcsolatos kifejezések, mint a „HP laptop” vagy „ASUS laptop”, úgy az utóbbi időszakban a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók sokkal nagyobb arányban keresnek általánosan a szolgáltatásokra, például „laptop,” „laptop vásárlás”, „4K monitor”.
Mégis mit jelent mindez ez az újfajta felhasználó magatartás ránk, hirdetőkre nézve?
Újfajta kihívásokat és még nagyobb várható költségeket. A mobilos keresések által a potenciális ügyfelek jóval kisebb kijelzőn látják a hirdetéseket, sokkal erősebb lesz a verseny az első pozícióban való megjelenésért, amelyet az is nehezít, hogy a felhasználók türelmetlenebbek, gyorsabban akarnak dönteni és megkapni a szolgáltatásokat.
A mobilos keresések növelik a weboldallal támasztott igényeket is – a felhasználók 53%-a elhagyja a weboldalt, ha annak a betöltődése több ideig tart, mint 3 másodperc, ezzel szemben a globális statisztikák azt mutatják, hogy a legtöbb weboldal átlagos betöltődési sebessége a mai napig 15 másodperc! (Magyarországon kifejezetten jellemző, hogy el vannak maradva a weboldalak ilyen téren.)
A non-brand típusú, az az általános szolgáltatásra fókuszáló keresések szintén a konkurenciával való versenyt teszik intenzívebbé: míg a brand kulcsszavak általánosságban olcsóak voltak (akár 5-10 Ft-ba került egy kattintás), úgy a szolgáltatáshoz kapcsolódó általános kifejezések licitösszege több száz Ft-ba is kerülhet. Ennek hatása pedig egyértelműen abba az irányba vezet, hogy megnövekednek a licitajánlatok.
Kérdése van? Vegye fel ügynökségünkkel a kapcsolatot a lentebb található űrlap kitöltésével, vagy hívjon minket az alábbi telefonszámon: +36 20 800 9081