A koronavírus számos módon felborította életünket, ezt bizonyítja, hogy mikre és miként keresünk rá a Google rendszerébe. Ezt tették most nekünk nyilvánossá, így jobban megértjük, hogy mi lett számunkra a prioritás az utóbbi időszakban.
Az adatok mind a mellett, hogy érdekesek, legfőképp azért készültek, hogy segítség a marketing szakembereket, miként tudnak jobb tartalmat adni az ügyfeleknek és mire kíváncsiak.
A Google 5 kategóriába gyűjtötte, hogy milyen irányú keresések a legfontosabb most az ügyfélnek.
- Kritikus információk összegyűjtése
- Új kapcsolatok felfedezése
- Alkalmazkodás az új rendhez, a rutin változtatáshoz
- Mindennapi hősök
- Vigyázni magadra és másokra
Kritikus információk gyűjtése
Az embereknek nagy szükségük van az új információkra, hogy segítség a megváltozott szokásokat kezelni. Változtak a szállítási módon, az üzletek elérhetősége, a kijárásra vonatkozó lehetőségek.
A vállalkozások fő feladata, hogy egyértelműen átadja az információt, ők miként állnak rendelkezésre, mit tudnak megtenni az ügyfélért és mit tesznek meg az egészségük megóvása érdekében, amikor tőlük vásárolnak.
A keresések a következőkben növekszik:
- Kiskereskedelem
- „Le tudom-e fagyasztani” típusú keresések
- Házhozszállítás
- Rövid távú munkavállalási lehetőség
- Jelzálog, kamat felfüggesztése
Amennyiben ezekben a témákban a saját területünkön megfelelően tájékoztatjuk az ügyfeleket, sokat teszünk saját vállalkozásunk marketingjével kapcsolatosan.
A Google ezzel kapcsolatosan a következő ajánlásokat teszi:
- Ismerje fel az új körülményeket
- Adjon hiteles információkat
- Rendszeresen frissítse az információkat a honlapon
- Legyünk rugalmasak a lemondásokkal, módosításokkal kapcsolatosan
Új kapcsolatok felfedezése
A jelenlegi helyzetben az ember igyekszik táplálni meglévő kapcsolatait, azonban folyamatosan keressük az új lehetőségeket, akár az online világban, így új interakciókra várva.
Ennek köszönhetően megnövekedett a keresés a csoportos videókra.
A „tanulj velem” videók 54%-kal növekedett a tavalyi évhez képest
A „főzz velem” vagy „fertőtleníts velem” videók szintén jelentősen nőttek.
Alkalmazkodás az új rendhez, a rutin változtatáshoz
Az emberek szokásai megváltoztak, jelentősen változtak a keresések ebben az irányban is.
Jelentősen nőttek a keresések a szobakerékpárok, csináld magad, súlyzókészletek iránt.
Mindennapi hősök
Az emberek szolidalítása különösen nagy most a korházi dolgozók, mentősök, futárok, kereskedelmi dolgozók előtt, akik mindennap munkába állnak a jelenlegi helyzet ellenére is.
Vigyázni magadra és másokra
Különösen fontos, hogy most megfelelően vigyázzunk a fizikai és szellemi egészségünkre egyaránt.
A keresések jelentősen növekedtek az unalom elleni cselekedetek, a szorongás vagy a bizonytalanság megszüntetése érdekében. Ezek lehetnek virtuális vagy a való világban lévő tevékenységek egyaránt. Az emberek sokkal inkább keresik a rejtvényeket, a múzeumok online bejárási lehetőségét.
A keresések tehát jelentősen változnak, cél, hogy egészségben átvészeljük ezt a nehéz időszakot!