2018. novemberében indult el az LG Magyarország weboldalán chatbot alkalmazásunk, ami a TV vásárlásban segít a weboldal látogatóinak. Azóta több tízezer potenciális vásárló használta a botot, és adott rá jó értékelést. Chatbot sikerének kulcsa a kommunikáció hatékony és körültekintő kialakításában rejlik.
Érdemes röviden áttekinteni, hogy mi ennek a sikeres projektnek a 4 fő titka:
-
A bot kommunikációja valós értékesítési tapasztalatok alapján, az áruházakban dolgozó promóterekkel közösen került kialakításra. Így a bot valós ügyfél kérdéseket válaszol meg, és tényleges segítséget nyújt a felhasználónak.
-
A technológia mai állása szerint a chatbot még nem svájci bicska, hanem egy célszerszám. Az LG bot ígérete és funkciója egyértelmű: segít a TV választásban. A felhasználó pontosan tudja, mire számíthat, és azt meg is kapja, jó minőségben, érthetően. Ez sikeresebb stratégia, mintha a bot mindenben megpróbálna segíteni, de ezt csak alacsony színvonalon tudná megtenni.
-
A bot kommunkációja világos, tömör, és ha kell, multimédiás tartalmat is tud mutatni: Ma már mindenki csetel, és a csetelésnek megvan a maga protokollja: rövidnek, tömörnek, lényegre törőnek kell lenni, és érdemes képeket, hivatkozásokat használni a változatosság és a hatékonyság érdekében. Fontos, hogy a chatbot nem egy második weboldal, így kerülni kell a terjengős szövegeket, leírásokat.
-
A bot proaktív: mindig olyan üzenetet mutat, ami szorosan kapcsolódik ahhoz az oldalhoz, amit a user néz. Például egy adott modellnél egy tesztet ajánl, egy másiknál pedig arra hívja el a látogató figyelmét, hogy az adott modell éppen hol akciós. Általános, „Miben segíthetek” jellegű üzenetekkel a látogatók nem tudnak mit kezdeni.
Ne feledjük, hogy a chatbot legalább annyira egy kommunikációs, mint egy technológiai projekt. Ezért a sikeres chatbot projekt elképzelhetetlen egy hatékonyan kidolgozott, igényes chatbot kommunikáció nélkül. Kattints az alábbi linkre és tudj meg többet a Vieeye Chatbotról!