Valószínűleg sokakat érdekel, hogy a reklámokkal teleszórt Youtube vajon mennyit keres ezeken pontosan. A Google utolsó negyedéves pénzügyi beszámolója pár napja jelent meg és rendhagyó módon erről is kaptunk információt.
Az Alphabet (A Google anyavállalata) nem rég tette közé az utolsó negyedéves eredményeit. Összességében nem ment rosszul a cégnek, adózott eredménye 19 százalékkal nőt, egyedül a szakértők voltak elkeseredve, akik ennél többet vártak.
Rengeteget keres a Youtube a reklámokkal
A teljes pénzügyi beszámoló egyébként nagyon érdekes, mi a Youtube-ot most azért emeljük ki, mert a reklámok bevezetése óta (2006) egyszer sem volt részletes információ arról, hogy közvetlenül ebből a felületből mekkora bevétele van a Google-nek, így csak szakértői találgatások voltak.
Azonban most megtudtuk a pontos számokat:
2017-ben 8,15; 2018-ban: 11,16; 2019-ben pedig 15,15 milliárd dollárt (kb 10,5 billió Ft) volt a bevétele a cégnek a youtube hirdetésekből.
Ezen kívül még egy érdekes információ volt a Youtube-hoz köthető részhez, amit egyszerűen egyébnek neveztek el. Ez 5,26 milliárd dollárt jelentett a Google-nek és az előfizetések sorolhatóak ide. Azonban, hogy ez pontosan milyen előfizetéseket takar, nem derült ki.