Bombaként robbant a hír, hogy a Csehországban működő Avast szándékosan adja ki felhasználói adatait, ráadásul olyan cégek vásárolták meg ezeket, amelyek nagyban befolyásolják a hétköznapi internetezésünket. Mondanunk sem kell, hogy óriási összeget keresett ezzel az Avast.
2020 január 29.-én kiderült, hogy az Avast felhasználói adatokat szivárogtat ki, amelyeket komoly pénzért ad el, többek között olyan cégeknek, mint a Google, Pepsi, Microsoft és a McKinsey.
Az adatok nem csak odáig kerültek a cégek birtokába, hogy mely oldalt látogattuk meg, hanem, hogy ott pontosan mire kerestünk rá és végül melyik videót kattintottuk le.
Ezek az adatok nem kérdés mennyire értékesek például egy Google számára, akik ezzel befolyásolni tudják, mind a SEO, mind pedig a PPC-s költségeket.
Az Avast védekezik, de nem sokat ér vele
Az Avast azzal védekezik, hogy az adatok anonimizálásra kerültek. Azonban egyértelmű, hogy ezek visszafejthetőek, tehát lényegében ezzel semmit nem tettek, továbbá még a legnagyobb jó szándékkal sem sok okunk van feltételezni, hogy elrejtették volna adatainkat, ha ekkora cégek fizettek több száz milliókat érte.
Az Avast antivírus programját világszerte 400 millióan használják, de azt hiszem sokukat most sikerült elveszíteniük.