Skip to main content

Hosszú várakozás után végre Magyarországon is elérhetővé vált a Shopping-hirdetés, a Google termékalapú hirdetési formátuma, mely lehetővé teszi különböző webshopok ajánlatainak összevetését a Google keresési találatai között. 

Az új keresés alapú hirdetéstípus elsősorban abban különbözik a hagyományos szöveges hirdetésektől, hogy a felhasználónak egy adott termékre a legjobb ajánlatokat mutatja meg a termék képével, árával és az elérhető boltokkal együtt – az az a hirdető webshopja mellett más releváns webshopok hirdetéseit is feltünteti a rendszer egymás mellett kilistázva. Ezekben az aukciókban legnagyobb valószínűséggel a Google azokat a boltokat fogja a legjobbnak és legrelevánsabbnak értékelni, amelyek a felhasználó számára a legjobb áron kínálják az adott árucikket.

Milyen változások várhatók a Google Shopping hirdetések bevezetésével?

Érezhető, hogy a Shopping-hirdetések fenekestül fel fogják forgatni a piacot, hatalmas változásokat generálva egy-egy szegmensben. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy akár 30%-kal jobb eredményeket lehet elérni a Shopping kampányokkal, mint a hagyományos szöveges hirdetésekkel. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy a keresés alapú forgalom 70-80%-át is kitehetik majd a Shopping típusú hirdetések.

A tengerentúli tapasztalatok továbbá azt is előrevetítik, hogy az új hirdetéstípus Magyarországon is azoknak a nagy e-commerce szereplőknek fog leginkább kedvezni, akik erős márkákkal, kedvező árakkal és fejlett marketing stratégiával uralják a tömegtermékek piacát. A kisebb, kevésbé ismert cégek könnyen elveszthetnek a nagyok versenyében, számukra a réspiacok hozhatják meg a sikert a felélénkült versenyben.

Export, mint kiskapu

A Google Shopping számos exportpiacra nyit kiskaput: a világban jelenleg 30 országban működnek Shopping-hirdetések, ezáltal könnyebben átjárhatóak lesznek a határok, mivel az ilyen típusú termékkampányokat könnyebb lokalizálni. Így azok a piaci szereplők, akik a hazai Shopping-hirdetéseket dominálni tudják, akár külföldi piacokra is léphetnek.
Ennek persze megvan a maga veszélye is, ha fordított helyzetet vizsgálunk: a külföldi versenytársaknak már sokkal nagyobb tapasztalata van a Shopping-hirdetésekben, így egyszerűbben be tudnak lépni a magyar piacra.

A legnagyobb külföldi piacokon a Shopping-hirdetés legelőször 2012-ben került bevezetésre, a hazai és más uniós országon belüli elindulását versenyjogi akadályok lassították. Magyarországgal párhuzamosan a szolgáltatás Romániában és Szlovákiában is elindul: először a hirdetők csak egy kisebb százalékának lesz elérhető – béta tesztelés céljából –, majd minden hirdető számára hozzáférhetővé válik.

Forrás: kosarertek.hu 

Kérdése van? Vegye fel ügynökségünkkel a kapcsolatot a lentebb található űrlap kitöltésével, vagy hívjon minket az alábbi telefonszámon: +36 20 800 9081

Leave a Reply