Számos webshop konverzió optimalizálását, SEO-ját és PPC-s hirdetéseit végezzük, mely révén belelátunk a belső folyamatokba is. Az optimalizálások folytán jelentős mennyiségű hibát, javítandót feltárunk, mely korrekciójával ezek az online üzletek szép bevételnövekedést tudnak elérni. Azonban mindig van egy közös, problémás pont, aminek a megoldása nem egyszerű.
Magyar webshopok hiányosságai
A GKI-s kutatásokból, valamint a saját versenytárs elemzésekből kiderül, hogy az utóbbi néhány évben a webshopok gombamód megszaporodtak, de sajnos csak nagyon kevés az az online bolt, ami minőségi szolgáltatást nyújt. A minőségi alatt nem csak a kiszolgálás színvonalára gondolok, hanem arra, hogy a webshop kinézete, funkciói a vásárlók igényeire legyen szabva.
Az általános marketing cél: legyünk online is elérhetőek.
Ilyenkor általában egy olcsó webshopmotorból, sablonokból készül el az oldal, vagy egy funkciókat összepakolható webshoprendszerből. Vannak természetesen ebben a kategóriában is jók, de sajnos nem mindig ezt választják a cégek.
Az ilyenkor felmerülő hibák:
- a grafikai terv hiányában a bolt ugyan olyan lesz, mint 200 másik
- nincsenek kint (néha okkal) azok a törvényileg elvárt elemek, amik megbízhatóságot, bizalmat nyújtanának (ahol a kapcsolat oldalon egy gmail-es email cím van, onnan ne vásároljunk)
- nincs megfelelő mérés beállítva
- nincs megfelelő online promóció (SEO, PPC), mellyel – ugyan ráfordítással – bevételnövekedés lenne elérhető
- de a legnagyobb probléma, az online marketing stratégia hiánya.
Miért rossz, ha nincs online marketing stratégia?!
Sokszor találkozunk azzal, hogy nincs egy éves, vagy féléves marketing terv sem. Itt nem csak a büdzsé tervezésről van szó, hanem arról is, hogy a cégek pontosan tudják:
- milyen promóciók várhatók?
- milyen célok vannak, amiket teljesíteni kell?
- ki a célcsoport?
- milyen buyer persona-ik vannak?
- milyen online csatornákat használjanak?
- mik a webshop erősségei, gyengeségei?
- stb.
A fenti kérdésekre a válaszok hatalmas előnyt nyújtanak a webshopok számára, ugyanis sokkal jobban fogják tudni tervezni az online marketingjüket, időben fel tudnak készülni a nagyobb eseményekre, mint pl. back to school, black friday, karácsony (!).
Ez mind elkészíthető házon belül is, de célszerű bevonni egy külsős ügynökséget is, akikkel együtt minőségi terv készülhet.
Több webshop esetében is készítettünk már online marketing stratégiát, melynek eredményeként:
- jobban tervezhető lettek a kampányok
- átláthatóbbá vált, hogy a célközönség egyes szegmenseit milyen formában célozzunk online
- mik a webshop erősségei, gyengeségei, amiket érdemes kommunikálni vagy javítani
- stb.
Konklúzió
Az online marketing stratégia segítségével lényegesen jobban optimalizálhatóvá válik az egész online értékesítés, nagy vonalakban a költségek vs. bevétel aránya javulni fog.
Amennyiben érdekel az online marketing stratégia tervezés, bátran vedd fel a kapcsolatot velünk!