Skip to main content

Hosszabb idő eltelt már a kiterjesztett szöveges hirdetések (ETA – Expandend Text Ads) bevezetése óta. Már bétaként is szerencsénk volt tesztelni, azóta számos tapasztalatot szereztünk. Összegyűjtöttük ezeket:

ETA hirdetések – Régóta várt innováció

A Google Adwords rendszerében sok éve nem látott változás következet be a szöveges hirdetésekben idén nyáron: a kiemelt Google ügyfelek tesztidőszakát követően mindenki számára megnyílt a kiterjesztett hirdetések alkalmazásának lehetősége. Ez a hirdetésformátum a hirdetőknek egyrészt hosszabb címsorok készítését teszi lehetővé, másrészt hosszabb leírásokat készíthetünk, melyeket mostantól nem kell 2 sorba törnünk, azt a rendszer megteszi majd helyettünk.

ETA kontra standard szöveges hirdetések

Mi is nagy várakozással próbáltuk ki az ETA hirdetéseket, kíváncsiak voltunk arra, hogy az Adwords rendszer hogyan birkózik meg ezzel az újítással. Tapasztalataink vegyes képet mutatattak ezen a területen. Amennyiben olyan kampányokban, hirdetéscsoportokban hozzuk létre a kiterjesztett hirdetéseket, melyekben hosszabb ideje, jól teljesítő, standard szöveges hirdetések vannak, akkor az ETA hirdetések nem tudnak elég szerephez jutni – kivéve, ha egyenletes rotációs elosztásban jelennek meg a hirdetések -, hiszen a rendszer a jobban teljesítő hirdetéseket jeleníti meg többször, és ilyenkor a standard hirdetések előnyben vannak.

Más a helyzet abban az esetben, ha teljesen új hirdetéscsoportot hozunk létre, melyben mind a standard szöveges hirdetések, mind az ETA típusú hirdetések szerepelnek, akkor már az ETA hirdetések megjelenése kapcsán már nem kell számolnunk semmilyen hátránnyal, sőt gyakran jobban teljesítenek, mint a standard formátumúak. Mi eléggé megkedveltük ezt a hirdetésformát, hiszen sokkal könnyebben kezelhető az egysoros leírás miatt, melyben most már több karakterre van lehetőségünk, a 2 címsor pedig teret ad több információ, feltűnőbb megjelenítésére.

BREAKING NEWS – ÚJ HATÁRIDŐ

Az ETA hirdetésekre történő teljes átállást a Google korábban 2016. október 26-ra tervezte, melyet módosítottak. A hirdetési fiókokban a 2017. január 31-e után nem lehet már standard szöveges hirdetéseket létrehozni és szerkeszteni, a már meglévő hirdetések megmaradhatnak és mellettük új hirdetésként csak ETA hirdetéseket lehet készíteni. Érdemes időben nekikezdeni, hogy az átállásra már csak ETA hirdetéseink fussanak!

Leave a Reply