Már rég óta használjuk több ügyfelünknél is a Tag Managert, így az évek során sok tapasztalatot szereztünk, hogy mikor éri meg használni és mikor nem. Most összeszedtük ezeket egy csokorba.
Mi az a Tag Manager?
A Tag Manager egy tároló, mely a weboldal oldalainak közvetlenül a <body> része után kerül be. Ebbe a tárolóba számos olyan kódot belepakolhatunk, amihez egyébként programozói közreműködés kellene, pl:
- Google Analytics
- Google Adwords remarketing kód
- Facebook pixel
- heatmap toolok követő kódjai, stb.
Tag manager előnyei és hátrányai
A legnagyobb előnye a Tag Managernek, hogy nagyon sok programozói költséget és időt (!) megspórolhatunk magunknak, ugyanis a programozóknak csak egyszer kell implementálni a TM kódját minden oldalba, utána már magunk implementálhatjuk a különbőző további mérőkódokat, amikre nekünk szükségünk van. Így például, ha indítunk egy Adwords vagy Facebook kampányt, akkor nem kell arra várnunk, hogy a konverziós kódokat implementálja a programozó.
További pozitívum, hogy ha egy gombra vagy formunk mezőire eventet szeretnénk tenni, hogy külön tudjuk mérni pl. a form elemeibe való kattintást, a form beküldést, vagy esetleg egy fájl letöltését, akkor ezt mi is be tudjuk állítani.
Ugyanakkor itt jönnek képbe a Tag Manager hátrányai:
- Ha a Google Analytics nem Tag Manageren keresztül lett implementálva az oldalba, akkor az eventeket nem fogjuk tudni mérni
- Ha az oldal kódolásából adódóan pl. egy form minden egyes mezője ugyan úgy lett felépítve és az egyes mezők nem lettek valamilyen módon a kódban megkülönböztetve, akkor nem fogjuk tudni a mezőket külön mérni
- Ha egy követőkódot a <head> részbe kell elhelyeznünk, akkor megint csak kudarcot vall a TM, ugyanis a TM kódja a <body>-ban van.
- A fentiből adódik, hogy TM-el nem lehet Google Analyticsben kísérletet, azaz A/B tesztet létrehozni, mivel a kísérlet kódját, hogy a GA szét tudja dobálni A és B oldal között a forgalmat, a <head>-be kell integrálni.
Konklúzió
Összességében azt kell, hogy mondjuk, a Tag Manager inkább megkönnyíti a munkánkat, mint hátráltatná. Így azon oldalak esetében, amelyek futtatnak valamilyen kampányt és a marketing nyitott a kísérletezésre, azoknak mindenképpen javasoljuk a Tag Manager implementálását, mert időt és energiát spórolhatnak vele.
Ha szeretnél segítséget kérni a Tag Manager implementálásában, vagy további beállításokban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot az oldal alján található űrlap segítségével!