Amikor egy weboldal kampányainak sikerességét nézzük, akkor az esetek nagy részében a célkonverzió vagy a bevétel az, amit nézünk a Google Analyticsban, de ott van a segített konverzió is, ami az értékelésekből le szokott maradni. Most körüljárjuk ezt a témát.
Vegyük példának egy webshop Adwords kampányát. A marketingesek és cégvezetők számára, akiknek riportolunk, mindig az első mérőszám a tényleges bevétel. Ez nagyon szépen látszódik az Analyticsben az ekeresekedelmi riportban kampány szinten lebontva. Az Adwords kampányok esetében, ha megtérülést (ROI-t nem írnék, mert akkor nagyon sok mindent bele kellene számolni költség szinten – Adwords költés, ügynökségi díj, dolgozók napi munkabére, iroda bérleti díj hányad, stb) számolunk, akkor sok esetben meglepően rossz mutató is szerepelhet, pl. a display kampányok esetében. És itt jön képbe a segített konverzió.
Mit segít a segített konverzió?
Lényegében megérteni, hogy melyik kampánynak milyen szerepe volt. Search (keresési) kampány esetén egyértelmű, hogy a potenciális ügyfelünk arra keres rá, amit mi el szeretnénk adni, így nagy valószínűséggel a vásárlás a 0. napon megtörténik. Display kampány esetén csak azt tudjuk, hogy nagy az érdeklődése az általunk kínált termékek iránt és ilyenkor felhívjuk a figyelmét a potenciális ügyfélnek, hogy nálunk is kapható az a termék, amire vágyik. Ilyenkor a vásárlásig eltelt idő akár több nap is lehet. Ami azt jelenti, hogy valahogy vissza fog térni újra a látogató a weboldalunkra és akkor konvertál ott. Ezt azonban nem biztos, hogy az Adwords hirdetés lekattintásával teszi meg, hanem direkt, organikusan vagy valamilyen más hivatkozó forrásból.
A segített konverzió mérése
A Google Analyticsben a Konverziók – Többútvonalas csatornák – Segített konverziók fülnél találjuk a riportot. Itt láthatjuk, hogy az egyes forgalmi források mennyi segített konverzióval segítették a célkonverziókat.
Kíváncsi vagy, hogy nálad hogy teljesítenek a kampányok? Íme a beállítás, amivel meg tudod nézni:
A Fizetett keresési pontban találjuk az Adwords segített konverzióit is. Másodlagos dimenzióval rászűrve az Adwords kampányra láthatjuk, hogy az egyes kampányok mennyivel támogatták meg az értékesítésünket.
Segítségre van szükséged az itt található adatok értelmezésében? Vagy lennének további kérdéseid a mérésekkel kapcsolatban? Vedd fel velünk a kapcsolatot! Szívesen segítünk!