Mi is történt 2015. április 21-én? A Google lefuttatta azt az algoritmusát, mely a mobilbarát oldalakat előre sorolta a nem mobilbarát oldalakhoz képest az organikus, mobilról (tabletre nem vonatkozik) érkező keresések esetében.
Azóta eltelt időszakot megnéztük, hogy az elmúlt 4-5 hónapban milyen változást hozott az általunk kezelt, magyar oldalak esetében. Az eredmény igen vegyes. Több mobilbarát oldal esetében kb. 10-20%-os növekedést tapasztaltunk, ugyanakkor voltak olyan oldalak is, melyek mobilbarátok, mégis csökkent az organikus, mobilról érkező forgalmuk.
Nem mobilbarát oldalak
A nem mobilbarát oldalak esetében is elég vegyes felvágottat kaptunk a fentiekhez hasonlóan. A Google azzal védekezett az egyik webmestereknek szóló hangoutján, hogy az algoritmus frissítés előtt igen sok oldal gyorsan még optimalizálta mobilra is az oldalát, ami időbe telik feltérképezni.
Ugye te nem hagyod ki a mobilbarát verziót?!
Összességében nem mondhatjuk ki, hogy érezhető a pozitív változás a mobilbarát oldalaknál, de az egész algoritmus frissítés egy igen jó ébresztő pofon volt a Googletől, hogy 2015-ben igenis oda kell figyelni a rohamosan növekvő mobilos felhasználókra is és nem lehet mobilbarát verzió nélkül weboldalt készíteni, üzemeltetni.
Ha a weboldal tulajdonosok még érezhetően nem is, de a mobilos felhasználók egyértelműen jól jártak ezzel az algoritmus frissítéssel. Ne feledjük, a mobilos konverzió is konverzió, ne hagyjuk elveszni azokat!