Skip to main content

Landoló oldalnak nevezzük azokat a konkrét oldalakat, ahová fizetett vagy organikus forrásokból látogatók érkeznek. Ilyen például egy Google Ads hirdetésben megadott link vagy a Google találati oldalán megjelenő link, esetleg egy Facebook postban megjelenő link, ami az oldalunkra mutat. A landoló oldal jellemzője, hogy ez az első oldal, amit a weboldalunkra érkező felhasználó lát.

Miért fontos a jó landoló oldal? – Azért fontos, mert sok pénzt elköltesz online kampányokra, és ha a landoló nem konvertálja hatékonyan a látogatókat, akkor ennek a pénznek egy része folyamatosan feleslegesen ég el. Más szavakkal a jó landoló egy befektetés, ami az online marketing büdzsé hatékonyabb megtérülését biztosítja.

Milyen a jó landoló? – Ha valaki a landoló oldalra érkezik (fizetett kampányból, vagy organikusan), akkor egy pár szavas infó van a fejében, hogy mi miatt kattintott rá az adott linkre. Ezek pár másodperced van arra, hogy meggyőzd a látogatót, hogy érdemes itt maradnia, elolvasni a tartalmat, majd konvertálni. Ezért ezt a – talán soha vissza nem térő – lehetőséget meg kell ragadd, és mind a termékről, mind a cégről át kell adj minden olyan értékajánlatot, amivel konverzióra bírhatod a látogatót. Fontos, hogy a tartalom ne legyen kevés, de túl sok sem, és megfelelő struktúra segítse az információk hatékony átadását.

És végül, de nem utolsó sorban: a landoló oldal egyben a cég névjegye is, a brand építő (vagy romboló) hatás igencsak jelentős.

Leave a Reply