A Google hivatalosan is bejelentette, hogy 2021-től bevezetésre kerül az oldal élmény algoritmus. Szerencsére még van idő felkészülni rá, és ellenőrizni, hogy milyen felhasználói élményt nyújt a weboldalunk.
Mit jelent az oldal-élmény?
Lényegében ennek része minden olyan faktor, ami a felhasználó élményét befolyásolja a weboldalon. Többek között a legfontosabb az oldal sebessége: milyen gyorsan tölt be, milyen sebességgel reagál a felhasználó interakcióira.
Számít az élmény
A Google belső valamint külső kutatásaik is azt igazolják, hogy a felhasználók előnyben részesítik a kiváló felhasználói élményt kínálnak és jól használhatóak. A korábban már bevezetett rangsorolási tényezőket (oldalsebesség és mobil rangsorolás) most az új oldal-élmény algoritmusban vonják össze és egészítik ki további elemekkel.
A kidolgozott új mutatók a Core Web Vitals nevet kapták. Ezek segítenek az oldaltulajdonosoknak abban, hogy megállapíthassák a felhasználói élményt oldalukon.
Melyek a Core Web Vitals mutatók?
Az új mutatók három ponton épülnek be a már ismert mutatók közé, ezzel együttesen alkotva az oldal-élmény algoritmust.
A legnagyobb vizuális tartalomváz, azaz az oldalbetöltés sebessége méri, hogy a felhasználó szempontjából mennyi időt vesz igénybe az oldal fő tartalmi elemeinek betöltődése. Az ideális az, ha 2.5 másodpercnél gyorsabban töltődik be az oldal, amennyiben ez a szám 4 másodpercnél magasabb, akkor ez mindenképp egy fejlesztendő terület.
Az interaktivitás mutató méri, hogy mennyi időbe telik, mire az oldal reagál a felhasználó által végzett interakcióra. 100 mikroszekundum alatt ez az érték megfelelő, 300 felett rossznak számít.
Vizuális stabilitás (elrendezés összmozgása) megmutatja, mennyire stabil az adott weboldal képi és grafikai elemei
Régi rangsorolási tényezők
Az oldal-élmény algoritmus továbbra is tartalmazza a régi rangsorolási elemeket, amelyek a következők: mobil barát oldal, biztonságos weboldal, HTTPS, zavaró felugró ablakok.
Bár nem lehet előre tudni, hogy az új oldal-élmény algoritmus mennyire lesz jelentős súlyú a keresőoptimalizálás során, de az utóbbi időkben egyre felértékelődni látszik a felhasználói élmény szerepe.