Szöveges hirdetéseket, melyek különböző keresőkben jelennek meg. A leggyakoribb ilyen felület a Google kereső, illetve a Google Keresési Hálózatába tartozó további termékek. A keresési hirdetések kulcsszó alapúak, ami azt jelenti, hogy a kereső felületekre beírt kulcsszavakra tudunk célozni. A hirdetésünk tehát akkor fog megjelenni, ha egy felhasználó olyan kulcsszóra keresett rá pl. a Google kereső felületén, amit mi megcéloztunk. Keresési hirdetéssel elsősorban azt a réteget tudjuk elérni, akik már közel járnak a vásárláshoz.
A keresési hirdetések rövid, szöveges formában jelennek meg, tehát nagyon fontos, hogy a lehető leghatékonyabb módon tudjuk megfogalmazni a vállalkozás fő üzenetét. A hirdetések a keresési találatok első négy pozíciójában jelennek meg az organikus (nem fizetett) találatok felett. Az oldal alján szintén van lehetőség fizetett hirdetések megjelenésére.