Skip to main content

Technikai SEO

Érthetően

Mi is az a

technikai SEO?

technikai SEO célja az, hogy a weboldal műszakilag megfeleljen a Google elvárásainak. Az esetleges technikai problémákat SEO szempontból két részre bonthatjuk:

  • vannak a halálos bűnök
  • és vannak, a “csak” technikai hibák

A különbség az, hogy míg a hibák hatása kismértékű organikus forgalom csökkenésben érhető tetten, addig a halálos bűnök hatása pusztító SEO szempontból.

Halálos

SEO bűnök

A következőkben a halálos SEO bűnöket nézzük át, amelyek az organikus forgalom nagy részének, vagy teljes egészének eltűnését eredményezheti:

  1. A weboldal nem indexálható

Összetettebb, egyedi fejlesztésű oldalaknál gyakran megtörténik az a technikai hiba, hogy a Google nem tudja bejárni az oldalt. Ha pedig nem tudja bejárni, akkor utána a találati listán sem tudja megjeleníteni! Ennek számos technikai oka lehetséges:

  • Amilyen banális, olyan gyakran előfordul, hogy a fejlesztő véletlenül non-indexable státuszban hagy bizonyos url-eket, vagy akár a teljes oldalt. Szerencsére ez egy könnyen kezelhető probléma.
  • Vannak bizonyos, elsősorban javascript alapú technológiák, amelyek kevéssé támogatják az indexálást, és ha oldalunk ilyen technológiával készült, akkor sajnos egy komolyabb munka keresőbaráttá tenni az oldalt.

Hogyan tudjuk ezt

a problémát detektálni?

Ha azt tapasztaljuk, a weboldalunk aloldalainak száma lényegesen nagyobb,mint a Google által beindexált oldalak száma, akkor gyanakodjunk, hogy ez a probléma áll a jelenség hátterében.

1, A weboldal tartalma nem látható a Google számára

Előfordul olyan jelenség is, amikor a Google ugyan be tudja járni az oldalt, viszont nem látja a rajta elhelyezett tartalom jó részét. Ez szintén programozási hibára vezethető vissza a leggyakrabban. Ilyenkor a Google üresnek látja az érintett oldalakat, így értelemszerűen nem is jeleníti meg azt a találati listáján. Erre a jelenségre akkor gyanakodhatunk, ha az oldal sehol nem jelenik meg a Google találati listáján, pedig a tartalmat nagyon relevánsnak érezzük bizonyos keresőszavakra.

2, Oldal átállás során elkövetett hibák

Ez talán a leggyakoribb probléma: weboldal megújításakor szokott jelentkezni a probléma, hogy a régi oldalt lekapcsoljuk, az újat kiélesítjük, és elégedetten hátradőlünk: ez is megvan! 2 hét múlva elkezdünk gyanakodni: nagyon lecsökkent az online üzlet volumene, pedig pont növekedést vártunk az új weboldaltól. Mi történhetett? Elkezdünk nyomozni, és azt találjuk, hogy az oldal átálláskor elveszett a weboldalunk korábbi organikus forgalmának nagy része! Mi történt?

Valószínűleg az történt, hogy a régi, Google által beindexált url-eket nem irányítottuk át az új url-ekre. Tehát, a Google által ismert és megjegyzett url-ek már nem tartalmaznak semmit, hiszen a régi oldalt kidobtuk, így ezek már törött linknek minősülnek, és mint ilyeneket a Google gyorsan el is fogja távolítani a találati listájáról. Az új url-eket viszont még nem indexálta be a Google, így azok nem is jelennek meg.

Szerencsére ez a probléma is megelőzhető, ha időben gondolunk rá: a régi url-eket 301-es átirányításokkal a hasonló tartalmú új url-ekre kell átirányítani. Viszont ezt a weboldal váltásakor kell megtenni, hogy elkerüljük az organikus forgalom visszaesését.

3, Automatikus vagy manuális büntetés

Azokban az esetekben, amikor a Google azt gyanítja, hogy meg nem engedett SEO eszközökkel éltünk (black hat SEO), akkor büntetést oszthat ki az oldalunknak, aminek a hatására csökken az organikus forgalom. A büntetés történhet manuálisan vagy automatikusan, előző esetben egy Google alkalmazott bünteti meg az oldalt, miután valamilyen ellenőrzést végzett, míg az automatikus büntetést a rendszer osztja ki emberi beavatkozás nélkül. A weboldal büntetésével kapcsolatos információkat a Search Consoleban tekinthetjük meg, illetve a büntetés okának elhárítása után ezen keresztül lehet kérni az oldal ismételt felülvizsgálatát, és a büntetés megszüntetését.

A büntetés oka rendszerint meg nem engedett keresőoptimalizálási módszer használata, így például linkfarmon történő linképítés, vagy kulcsszó halmozás.

Technikai SEO

hibák

A Google-nek rengeteg technikai iránymutatása van, hogy milyen egy jó minőségű weboldal. Ezek rendszerint a jó felhasználói élményt szolgálják, elsősorban ilyen fajta elvárásokra kell gondolnunk:

  • Gyors weboldal betöltődési sebesség
  • Lehetőség szerint ne legyen törött link az oldalon
  • Átlátható, világos weboldal struktúra és navigáció
  • Megfelelően konfigurált, biztonságos szerver
  • Stb.

Ezeket a technikai szempontokat, illetve a weboldal ennek való megfelelősségét a technikai SEO audit vizsgálja, amely pontról-pontra végigveszi az egyes szempontokat.

A technikai SEO audit jellemzően a SEO projekt első lépése, mert ez biztosítja az alapokat a sikeres keresőoptimalizáláshoz. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy fontos a technikai alapok rendbetétele, mert ennek hiányában felesleges az egyéb irányú SEO erőfeszítés, ugyanakkor a weboldal forgalmának növeléséhez ez szükséges, de nem elégséges: megfelelő tartalomstratégia az, ami az üzleti növekedést eredményezni tudja.

Miért pont a

Vieeye?

Kiforrott módszertan

Kiforrott módszertan

Drága(?) SEO szoftverek használata

Drága(?) SEO szoftverek használata

50+ sikeres SEO projekt

50+ sikeres
SEO projekt

Kapcsolódó

SEO témák

SEO tematikájú cikkek

Filter

mi az a linképítés
Blog - SEO

Mit jelent a linképítés? 8+ 1 linképítési technika

2023.01.11.
A linképítés keresőoptimalizálási tevékenységünk egyik fontos pontja kell, hogy legyen. Ha őszinték akarunk lenni, akkor…
keyword-in-a-search-box
Blog - SEO

Search strategy, avagy a kulcsszavakról haladóknak

2021.09.24.
2021.09.16.-i webinárunk során – többek között – beszélgettünk a keresési kampányok alapvető építőköveiről, a kulcsszavakról.…
Blog - SEO

SEO esettanulmány – Így lett organikus forgalmunk

2021.02.25.
Ki ne álmodozna arról, hogy készít egy kimagaslóan jó weboldalt, amit utána felkap a Google,…