A tartalom a keresőoptimalizálás legkritikusabb pontja, hiszen a Google célja az, hogy a lehető legjobb tartalmat biztosítsa a kereső emberek számára. Ezért az organikus forgalmunk mennyiségét és minőségét az általunk kínált tartalom határozza meg.
Sokszor felmerül a kérdés, hogy „mennyi tartalmat kell írni”? A válasz erre egyértelmű: minél több, annál jobb. A több tartalom több témát fed le, ennek megfelelően több keresésre ad választ, így többször jelenünk meg a Google találati listáján.
Az a kérdés is sokszor elhangzik, hogy „hányszor szerepeljen egyik vagy másik kulcsszó a szövegben?” Régebben valóban nagy szerepe volt a kulcsszavak és a szöveg arányának (kulcsszó sűrűség), manapság azonban a Google sokkal okosabb ennél. A keresőóriás iránymutatása az, hogy a tartalmat az olvasóknak írjuk, nem a keresőmotornak, így ne törekedjünk kulcsszavak erőltetett szerepeltetésére a szövegben, hanem arra törekedjünk, hogy minél hasznosabb tartalmat készítsünk az olvasók számára.
Ráadásul a Google már nemcsak azt vizsgálja, hogy az oldalon lévő tartalom mennyire hasznos, hanem egyéb módon is méri, hogy az mennyire hasznos az olvasók számára. Az egyik, a Google által figyelt, aránylag új metrika a visszatérési idő, ami azt vizsgálja, hogy egy látogató egy adott keresés után egy linkre kattintva a találati oldalon, mennyi idő alatt indít egy ugyanolyan keresést.
Fontos, hogy tartalom alatt nemcsak szöveges tartalmat, hanem videókat és képeket is értünk, tehát ezeknek a tartalmaknak is megfelelőnek kell lenniük SEO szempontból.