Ha azt tapasztaljuk, a weboldalunk aloldalainak száma lényegesen nagyobb,mint a Google által beindexált oldalak száma, akkor gyanakodjunk, hogy ez a probléma áll a jelenség hátterében.
1, A weboldal tartalma nem látható a Google számára
Előfordul olyan jelenség is, amikor a Google ugyan be tudja járni az oldalt, viszont nem látja a rajta elhelyezett tartalom jó részét. Ez szintén programozási hibára vezethető vissza a leggyakrabban. Ilyenkor a Google üresnek látja az érintett oldalakat, így értelemszerűen nem is jeleníti meg azt a találati listáján. Erre a jelenségre akkor gyanakodhatunk, ha az oldal sehol nem jelenik meg a Google találati listáján, pedig a tartalmat nagyon relevánsnak érezzük bizonyos keresőszavakra.
2, Oldal átállás során elkövetett hibák
Ez talán a leggyakoribb probléma: weboldal megújításakor szokott jelentkezni a probléma, hogy a régi oldalt lekapcsoljuk, az újat kiélesítjük, és elégedetten hátradőlünk: ez is megvan! 2 hét múlva elkezdünk gyanakodni: nagyon lecsökkent az online üzlet volumene, pedig pont növekedést vártunk az új weboldaltól. Mi történhetett? Elkezdünk nyomozni, és azt találjuk, hogy az oldal átálláskor elveszett a weboldalunk korábbi organikus forgalmának nagy része! Mi történt?
Valószínűleg az történt, hogy a régi, Google által beindexált url-eket nem irányítottuk át az új url-ekre. Tehát, a Google által ismert és megjegyzett url-ek már nem tartalmaznak semmit, hiszen a régi oldalt kidobtuk, így ezek már törött linknek minősülnek, és mint ilyeneket a Google gyorsan el is fogja távolítani a találati listájáról. Az új url-eket viszont még nem indexálta be a Google, így azok nem is jelennek meg.
Szerencsére ez a probléma is megelőzhető, ha időben gondolunk rá: a régi url-eket 301-es átirányításokkal a hasonló tartalmú új url-ekre kell átirányítani. Viszont ezt a weboldal váltásakor kell megtenni, hogy elkerüljük az organikus forgalom visszaesését.
3, Automatikus vagy manuális büntetés
Azokban az esetekben, amikor a Google azt gyanítja, hogy meg nem engedett SEO eszközökkel éltünk (black hat SEO), akkor büntetést oszthat ki az oldalunknak, aminek a hatására csökken az organikus forgalom. A büntetés történhet manuálisan vagy automatikusan, előző esetben egy Google alkalmazott bünteti meg az oldalt, miután valamilyen ellenőrzést végzett, míg az automatikus büntetést a rendszer osztja ki emberi beavatkozás nélkül. A weboldal büntetésével kapcsolatos információkat a Search Consoleban tekinthetjük meg, illetve a büntetés okának elhárítása után ezen keresztül lehet kérni az oldal ismételt felülvizsgálatát, és a büntetés megszüntetését.
A büntetés oka rendszerint meg nem engedett keresőoptimalizálási módszer használata, így például linkfarmon történő linképítés, vagy kulcsszó halmozás.