Tartalmi SEO

Content marketing sikeresen

 

A tartalom a keresőoptimalizálás legkritikusabb pontja, hiszen a Google célja az, hogy a lehető legjobb tartalmat biztosítsa a kereső emberek számára. Ezért az organikus forgalmunk mennyiségét és minőségét az általunk kínált tartalom határozza meg.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy „mennyi tartalmat kell írni”? A válasz erre egyértelmű: minél több, annál jobb. A több tartalom több témát fed le, ennek megfelelően több keresésre ad választ, így többször jelenünk meg a Google találati listáján.

Az a kérdés is sokszor el szokott hangozni, hogy „hányszor szerepeljen az vagy az a kulcsszó a szövegben?” Régebben valóban nagy szerepe volt a kulcsszavak és a szöveg arányának (kulcsszó sűrűség), manapság azonban a Google sokkal okosabb ennél. A keresőóriás iránymutatása az, hogy a tartalmat az olvasóknak írjuk, nem a keresőmotornak, így ne törekedjünk kulcsszavak erőltetett szerepeltetésére a szövegben, hanem arra törekedjünk, hogy minél hasznosabb tartalmat készítsünk az olvasók számára.

Ráadásul a Google már nemcsak azt vizsgálja, hogy az oldalon lévő tartalom mennyire hasznos, hanem egyéb módon is méri, hogy az mennyire hasznos az olvasók számára. Az egyik, a Google által figyelt, aránylag új metrika a visszatérési idő, ami azt vizsgálja, hogy egy látogató egy adott keresés után egy linkre kattintva a találati oldalon, mennyi idő alatt indít egy ugyanolyan keresést. Itt írunk bővebben a visszatérési időről. (2)

Fontos, hogy tartalom alatt nemcsak szöveges tartalmat, hanem videókat és képeket is értünk, tehát ezeknek a tartalmaknak is megfelelően kell lenniük SEO szempontból.

Haladóknak: tartalom marketing (content marketing) 

Miután rendbetettük az oldalunkat technikai majd tartalmi szempontból is, felmerül a kérdés: hogyan tovább, hogyan tudunk növekedni? Erre bizony SEO oldalról egyetlen válasz van: tartalommarketing. Azaz folyamatosan kell releváns tartalmat gyártanunk, és azt mind a weboldalunkon, mind egyéb csatornákon megosztani.

A tartalomgyártás módszertanának legismertebb szakértőinek egyike Kristina Halvorson az alábbi pontokban foglalta össze a tartalomgyártás lépéseit:

      Az alapkérdés meghatározása: Hogyan akarjuk használni a tartalmat? 

      A tartalom tárgya: Milyen tartalomra van szükség?

      Struktúra: Hogyan szervezzük a tartalmat?

      Munkafolyamat: Hogyan hozzuk létre a tartalmat?

      Menedzsment: Hogyan határozzuk meg a soron következő lépéseket?

Ha a fenti kérdéseket megválaszoljuk, úgy egyértelművé válik, hogy miért, milyen tartalmat készítünk, ez hogyan áll össze, és milyen lesz.

A tartalom fajtái:

      Blog postok

      E-book

      Esettanulmány

      Template

      Infografika

      Video

      Podcast

      Social Media

A tartalom fajtája meghatározza annak a publikálási csatornáját is.

>> KÉRD AJÁNLATUNKAT CONTENT MARKETING KÉSZÍTÉSÉRE ITT

Kapcsolat

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
  • Igen, fel szeretnék iratkozni a Vieeye hírlevélre és rendszeres tájékoztatást kívánok kapni az érdekes ajánlataikról. elolvastam és megértettem.
  • A hírlevéllel kapcsolatos adatkezelési szabályzatot elolvastam és megértettem.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A sütik elfogadásához kattintson az "Elfogad" gombra. További információ

A Weboldal látogatóinak számítógépét a rendszer cookie-val azonosítja. Ahhoz, hogy a Weboldalon minden tartalom megtekinthető legyen, a Felhasználó részéről cookie-k engedélyezésére van szükség. A felhasználó elfogadja a sütik használatát, amennyiben a beállítások változtatása nélkül tovább böngészik, vagy az "Elfogad" gombra kattint.

Bezárás