Az off-page SEO (főleg) régebben linképítés nevet is viselte, ez a megközelítés azonban mára erősen idejétmúlttá vált. Az alapgondolat az, hogy minél több link mutat egy adott weboldalra, a Google annál fontosabbnak tartja az adott oldalt (hiszen sokan hivatkozzák), ezért jó helyezést kap a találati listán. Sok évvel ezelőtt (kb. 2015 előtt) ennek az elvárásnak meg tudtunk úgy felelni, hogy linkeket tartalmazó weboldalakra (linkfarmokra) linkeket helyeztünk el, és minél több ilyen linkünk volt, annál jobb helyezést értünk el. Természetesen a Google is rájött erre a SEO technikára, és ezt károsnak, a keresések jó minőségét manipulálni akaró technikának minősítette, ezért ilyen linkfarmokon található linkeket elkezdte büntetni. Ezért ma már csak egyetlen feladatunk van a linkfarmokkal kapcsolatban: ki kell zárni az onnan ránk mutató linkeket, nehogy büntetést kapjunk a Google-től miattuk. A Google büntetésekről itt írunk (3) Ha esetleg attól tartasz, hogy oldalad Google büntetés alatt van, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk!
Mi is az a
Off-page SEO?
Ma már több kell
a sikeres linképítéshez!
Ugyanakkor a természetes, ránk mutató hivatkozások (un. backlinkek), amelyek nem mesterségesen, hanem valódi emberek által lettek elhelyezve, azok továbbra is nagyon fontosak keresőoptimalizálási szempontból. Tehát arra törekednünk kell, hogy lehetőség szerint minél több helyen hivatkozzanak az oldalunkra, és a social media csatornák is ide számítanak! Az ilyen hivatkozásokat a legjobb kiérdemelni azáltal, hogy a felhasználók fontosnak tartják az oldalunkat, és hivatkoznak rá. Természetesen SEO szakemberek továbbra sem mondanak le arról, hogy keresőoptimalizálás keretében hivatkozó cikkeket, bejegyzéseket helyezzenek el más oldalakon, viszont nagyon törekedni kell a minőségre, ami azt jelenti, hogy egyedi és hosszú tartalmat kell készíteni, és azon belül hivatkozni az adott weboldalra. Továbbá nem árt tudatában lenni annak, hogy ez a tevékenység a Google által nem támogatott, és ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak, akkor ez akár büntetést is vonhat maga után.
Haladóknak:
online PR
Az off-site SEO-nak a haladó változata az online PR. Az online PR során két legyet ütünk egy csapásra:
- Növeljük az oldalunkra mutató linkek mennyiségét, ezáltal jobb helyezést érünk el a Google találati listáján.
- Potenciális ügyfélkörünket érjük el, ismertebbé tesszük a brandünket.
Ez tehát egy olyan PR tevékenység, ami során cikkeket jelenítünk meg magunkról az online médiában, és ezen cikkek elkészítése során ügyelünk arra, hogy SEO szempontokat is figyelembe vegyünk. Ez utóbbit azért fontos hangsúlyozni, mert sok PR cég esetében az a gyakorlat, hogy a PR cikkek elkészítése során nem veszik figyelembe a SEO szempontokat, így nem használják ki azt a kézenfekvő lehetőséget, hogy ha már megjelentetnek egy cikket, akkor az támogassa a keresőoptimalizálási szempontokat is.