Azt már pontosan tudjuk, hogy a SEO-ba nagyon sok minden beletartozik, rengeteg különböző faktort figyel a Google, ami alapján az organikus helyezésben egyre feljebb és feljebb kerülünk.
Most azonban összegyűjtöttünk néhány olyam elemet, amiről a Google azt nyilatkozta, hogy nincs közvetlen hatása az elfoglalt helyezéseidre:
- Google Ads
- A közösségi médián való említések vagy kedvelések száma
- Átkattintási arány a keresési eredmények között
- Az oldalon eltöltött idő
- Visszafordulási arány
- Felhasználói elkötelezettség adatai
- Felhasználói viselkedés
- Google Analytics adatok
- Forgalom
- A kosárelhagyások száma
- Szószám
- Kimenő linkek
- A termékek ára
- Az URL hossza
- Csillagok és értékelések
- Bizalmi értékelések, vélemények (badge-ek)
- Domain kora
- Hírlevél feliratkozás
- Tartalom gyakorisága
- MOZ domain eredmény
Fontos tehát kiemelni, hogy ezek nem közvetlen elemek, amik hatnak az eredményre, de nem jelenti, hogy nem is veszi figyelembe őket a Google, amikor az összképet nézi.
Mit gondolunk mi erről?
Nos, összetett kérdés, valóban vannak olyan elemek, amik szerintünk sincsenek egyértelműen közvetlen hatással a helyezésekre, de ha az összképet nézzük, akkor igen is számít, hogy már mióta vagyunk a piacon, milyen a teljes interneten való jelenlétünk vagy mennyire szeretnek az emberek az oldalunkon időt eltölteni.
Ezt a listát kezeljük irányadóként, de semmiképp ne gondoljunk rá úgy, mint ami helyettesíti a SEO szakembereket.
Olvasnál még hasonló érdekes bejegyzéseket?