2020 március 22 igen csak fontos dátum SEO szempontból, ugyan is a Google innentől kezdve a noindex-re állított linkeket feltérképezési és indexálási célból is használja majd.
Mi az a nofollow link?
A nofollow jelzés 2005-ben jelent meg és a mai napig fontos eleme a SEO-nak. Ennek segítségével meg tudtuk mondani a keresőmotorok számára, hogy ezt a linket ne vegye figyelembe. Ennek a bevezetésével kezdődött meg a spam linkek szűrése, innen már a linképítés közel sem volt olyan egyszerű feladat, mint simán csak blog kommenteket írogatni.
Mi fog tehát változni?
Március 2.-ig a Google a nofollow státusszal ellátott linkeket tippként kezelte rangsoroláskor. Március 2.-tól viszont már feltérképezésre és indexelésre is fogja használni. Érdemes ettől fogva metacímkéket vagy robot.txt fájlt használni, hogy pontosan mit vegyen figyelembe a Google.
Mit mond a Google a változásról?
„A linkek értékes információkat tartalmaznak, amelyeket segítenek bennünket a keresés javításában. Az összes talált kapcsolat segít nekünk megérteni az oldalakat és összeköttetéseket. Ezzel mi is több információt nyerünk, de egyben meghagyjuk a lehetőséget a weboldal tulajdonosának, hogy jelezzék, egyes elhelyezett linkeket nem szabad ugyan olyan súlyúnak venni.”
A Google célja tehát egyértelmű, feltételezi, hogy a nofollow jelzéssel ellátott linkek rengeteg információval rendelkeznek és ettől nem akar elesni, de tudomásul veszi, hogy a weboldal tulajdonos nem szeretné ezt a linket hangsúlyozni.
Mit kell tenni?
Alapvetően semmit! Használata a nofollow címkének ugyan az és a Google is azt ajánlja, hogy a jövőben is használjuk, ha azt indokoltnak látjuk. Azonban a jövőben már számíthatunk arra, hogy kisebb százalékban ugyan, de ezek a linkek is adhatnak át linkerőt, ha igazán relevánsnak gondolja azt a Google.