10 + 1 tipikus hiba, amit az AdWords költés kapcsán elkövethetsz

2017. augusztus 30.
adwords-koltsegkeret

A költséghatékonyság nagyon fontos szempont az AdWords menedzsment során, ugyanis a legtöbb esetben a marketingre fordítható keret korlátozott és az a cél, hogy a lehető legjobban használjuk fel a rendelkezésre álló erőforrásokat. Éppen ezért összeállítottunk egy listát 10 + 1 hibáról, amit az AdWords hirdetési költség kapcsán te is elkövethetsz.   

1. Az AdWords hirdetésekkel kapcsolatos elvárások és a marketing célok nincsenek tisztázva

Hiába állítjuk fel a lehető leghatékonyabb módon a kampányokat, ha nem látjuk át, mit is akarunk elérni velük és milyen eredményekkel lennénk elégedettek. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy kidobjuk a pénzt az ablakon.

2. Nincs a fő stratégiához hangolva az online marketing stratégia

Az összehangolt marketingtevékenység kialakításával elérhetjük, hogy az egyes csatornák erősítsék egymást és így az üzenetátadás is hatékonyabb lehet.

3. Nem fogalmazunk meg egyedi üzenetet (USP), amit kommunikálhatunk a hirdetésekkel

Minél nagyobb a verseny az adott piacon, annál fontosabb, hogy megkülönböztessük magunkat a vásárlók fejében. Legyünk mi az elsők, a legjobb ár-érték aránnyal rendelkezők vagy a legtapasztaltabbak, mindenképpen közvetítsük az előnyeinket, mert ezzel többet érhetünk el, mint a költségkeret további emelésével.

4. A költségkeret meghatározásakor nem vesszük figyelembe a piac méretét és az ügyfélszerzés átlagos költségét

Tipikus hiba, hogy az elvárások nem egyeznek meg a valósággal és a rendelkezésre álló költségkeretből tervezett kampánystruktúra nem fog megtérülést hozni, mert például túl kicsi a megjelenési részesedés a korlátozott költségkeret miatt.

5. Nem gondoljuk át a célközönség fejével a legfontosabb erősségeket és a megoldandó nehézségeket

Sokszor látjuk, hogy más irányból közelíti meg a problémát a hirdető, mint a célközönség. A sikeres kommunikációhoz elengedhetetlen, hogy megértsük az ő álláspontjukat is (tipp: Buyer persona elemzés).

6. A forgalmat nem olyan oldalra (landing page) irányítjuk, ami releváns, könnyen navigálható és értékes a látogatóknak

Egy jól összerakott AdWords kampányhoz elengedhetetlen, hogy a landolóoldal releváns és értékes legyen, hiszen a minőségi mutatók alakulása ráhatással lesz a költésünkre (CPC – kattintásonként fizetendő összeg).

7. Nem határozzuk meg a legfontosabb konverziós célokat és a konverziómérés pontatlan

A kampányok teljesítményének mérhetőségéhez elengedhetetlen a konverziós célok meghatározása. Ez nagyon fontos a későbbi menedzsment döntésekhez, illetve segít rámutatni, hogy milyen módon tudjuk a lehető legjobb konverziós költséget hozni. Ha nem látjuk át, hogy mi teljesít a legjobban az általunk meghatározott KPI-ok alapján, akkor tulajdonképpen vakon kell döntést hoznunk.

8. Nem használjuk ki a remarketingben rejlő lehetőségeket

Az oldalon már járt érdeklődőkről listát tudunk gyűjteni és a későbbiekben visszacélozni őket. Gondoljunk bele, ha egyszer már megszólítottunk egy látogatót, aki érdeklődést mutatott a termékünk/szolgáltatásunk iránt, megéri-e őt elveszíteni? Sok esetben egy emlékeztető hirdetés hozzájárulhat, hogy visszakerüljön az illető a sales tölcsérbe és ezáltal a rá költött összeg könnyebben megtérülhet.

9. A fiókstruktúra tervezése és a beállítások végrehajtása során nem vesszük figyelembe, hogy mi segíthet a teljesítmény finomhangolásán

A lista végtelen, de példaként a földrajzi célzások, ajánlatkorrekciók, kulcsszóegyezések és hirdetésütemezési döntések mind-mind kihatással vannak a költségkeret optimális felhasználására, így nagyon fontos, hogy minden helyesen legyen beállítva.

10. Nem felügyeljük rendszeresen a kampányok teljesítményét és nem használjuk fel az adatokat a fiók optimalizálására

A CPC ajánlatok korrekciója, a kulcsszókizárások rendszeres elvégzése, az új funkciók bevezetése (pl. strukturált kódrészletbővítmény) és az üzenet & kreatív frissítése időközönként biztosítja, hogy a kampányok a lehető legjobban teljesítsenek. Hiába költünk marketingre, ha nem optimalizálunk és elkopott üzenettel szólítjuk meg az adott felhasználót újra és újra.

10 + 1. A döntéshozatal részeként nem futtatunk kampánykísérleteket, A/B tesztelést

Az optimalizálás részeként fontos, hogy lássuk, milyen beállításokkal érhetjük el a költséghatékony működést. A tesztelések alapján láthatjuk, hogy milyen potenciális irányokba érdemes elindulni, anélkül, hogy a teljes költségkeretet erre fordítanánk.

Ha érdekelnének a jövőben is újdonságok az online marketing világából, akkor iratkozz fel hírlevelünkre az oldal alján!

 

10 + 1 tipikus hiba, amit az AdWords költés kapcsán elkövethetsz
5 (100%) 2 votes

Kapcsolat

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.